NBA 2006/2007


Chris27
 Share

Recommended Posts

I den situation mister begge spillere hovedet! Ray Allen prøver - i frustration over at være blevet dækket godt op - at trække en fejl på Bowen ALT for hårdt og unødvendigt klodset.. Bowen sparker ham efterfølgende i ryggen mens han ligger ned -dumt og udløste da også straks en bøde fra ligaen på 10.000 $.. Så vidt jeg husker gav den bare ingen karantæne da det netop ikke var Bowen der startede det lille klammeri..
Jeg tænker mere på gangen før hvor Allen knækkede anklen på Bowen. Tror det var i sidste sæson.

Det er bare et eksempel på at Bowen formår at få selv kontrollerede spillere til at gå op i limningen.

Indtil videre har Bowen sat foden ind under Allen, så han fik en slem ankel skade og sparket ham i ryggen.

Allen har overreageret, men det er en reaktion, ikke en aktion. Det er der forskel på.

Jeg kender godt reglerne. Bevæger man sig fra bænken så er det karantæne. Man skal ikke engang ind på banen.

Forskellen er at spillerne farede ikke ind på banen med intentionen om at slås, de stoppede sig selv. Dette viser at de har selvkontrol.

De nåede dog at komme langt nok til at Dommerne måtte bevæge sig imod dem for at forhindre situationen eskalerer.

Dette forhindrer dommerne i at lægge 100% fokus på en situation, der er ved at udvikle sig på banen. Det viser med al tydelighed hvorfor reglen er som den er. Sid ned eller farvel skipper...

Desuden skal man passe på at sidestille den reaktion med dumhed. Tim Duncan var også oppe at stå og væk fra bænken i en situation i kampen. Den situation udviklede sig bare ikke yderligere. Havde der opstået slåskamp havde Tim fået karantæne fordi han stod væk fra bænken under en slåskamp.

Mere info her: http://sports.espn.go.com/nba/playoffs2007...tory?id=2872357

Mere fremadrettet:

Bulls er ude, men har taget endnu et skridt imod at blive et godt post season team.

Warriors er sjove at se på :smile:

Suns får sig nogle erfaringer og bliver forhåbentlig vis stærkere af oplevelserne. Det er sgu lidt for irriterende at høre Stoudemire tude. Han er en drengerøv der kan dunke.. Wow.. Han bliver ikke en ægte vinder før han bider tænderne sammen og spiller som en mand.

Han kunne tage og se på Bron-Bron, det er en ægte post season performer!

Subplot... Tænk hvis Knicks får et first round pick og Bulls får den sidste brik de mangler?

The Bulls own the rights to the New York Knicks' lottery pick from the Eddy Curry trade. It's a prohibitive long shot with Chicago having only 19 of 1,000 ping-pong ball combinations (Memphis, by comparison, has 250), but it's not completely impossible, for the Bulls to win the No. 1 or No. 2 pick. (The lottery determines the top three picks, not just the No. 1 pick.) But if the Bulls get the first or second pick, all bets are off as far as possible trades, because Greg Oden or Kevin Durant fits the bill as the missing piece.

Det kunne være SÅ sjovt hvis de fik den. Lige i fjæset på Isiah (worst GM in history). Hvis de får et lavere pick kan de måske kombinere den med PJ Brown for Kevin Garnett?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Subplot... Tænk hvis Knicks får et first round pick og Bulls får den sidste brik de mangler?

Det kunne være SÅ sjovt hvis de fik den. Lige i fjæset på Isiah (worst GM in history). Hvis de får et lavere pick kan de måske kombinere den med PJ Brown for Kevin Garnett?

New York har lige under 2% chance for at vinde 1. pick, men 78% chance for at få 9. pick. Oden og Durant ender med al sandsynlighed i Memphis og Boston desværre. Et trade involverende Bostons pick og Minnesota kan dog godt lade sig gøre da Boston vist ejer en del af Minnesota's fremtidige picks.. Men Bulls har ikke rigtig noget og tilbyde Celtics desværre. Og kun de færreste GM's i ligaen har lyst til at hjælpe Jerry Krause til noget som helst.. Desværre! I eastern conference er jeg altså bulls fan, men det ser ikke helt så lyst ud mht draft desværre.. Men ja - der vil HELT sikkert blive stortradet, hvis de altså ikke får et af de tre første picks..

I øvrigt HELT enig mht Isiah... Han dummer sig bare igen og igen...

Link to comment
Share on other sites

Phoenix vinder. De er simpelthen så surveræne!
Enig med Jesper.

Holder de sig skadesfri, er der ikke nogen der kan følge med dem i en serie af 7 kampe. De har simpelthen for mange våben. :4thumbup:

Jeg har på fornemmelsen at det bliver San Antonio i år.

Sorry - men efter en hård nat hvor øjnene blinkede gang på gang, og hvor jeg kunne sidde og hovere overfor Mariegaard, Monster og Jonas Tudefjæs Sørensen (alle Phoenix-fans), ja så måtte jeg lige hovere færdig her...

Håber ikke vi taber til Utah :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Sorry - men efter en hård nat hvor øjnene blinkede gang på gang, og hvor jeg kunne sidde og hovere overfor Mariegaard, Monster og Jonas Tudefjæs Sørensen (alle Phoenix-fans), ja så måtte jeg lige hovere færdig her...

Håber ikke vi taber til Utah :unhappy:

Den serie blev afgjort på papiret for 3 dage siden. :wink:

Link to comment
Share on other sites

For shame!

Helt enig i kritikken. :nonono:

Tjah.. Enig i kritikken? Måske.. Spillerne kender reglerne og der er blevet idømt straffe efter reglerne. Længere burde den ikke være. Hvis Suns havde været et championshipteam så havde de jo bare vundet kamp 6!?

Som Spurs-fan vil det her garanteret ende op med at være ENDNU et ikke anerkendt mesterskab. Hører jo nærmest dagligt for at 99-mesterskabet var jo efter den forkortede sæson, så ingen af holdene var rigtig i gear.. Fremover vil man - forudsat at mesterskabet ender i S.A. - skulle høre " jaja.. Det var jo dengang hvor det hele blev afgjort af Stern..."

Suns opnår dermed lige pludselig en helgenstatus, som jeg bestemt ikke synes er fortjent.

En anden betragtning: Jeg er kæmpe spurs-fan, men som season MVP havde jeg meget gerne set Nash igen. Man kan ikke nok gange fremhæve hans betydning for holdet og man kan slet ikke sætte ord på hvor god en spiller han er!! MEN - nu er manden altså den aktive spiller med flest playoff kampe, der IKKE har været i en NBA-finale. 97 playoff kampe uden at komme i finalen, Michael Finley har vist nogen og firs kampe lige i hælene på ham, og måske så opnår Finley det endelig i år.

Hvad er det der mangler? Han har trods alt været på et super hold i Dallas, og Suns de sidste tre år har absolut også været mesterskabskaliber. Hvorfor tager han ikke det sidste skridt? Og please please please.. Lad nu være med at sige at det er fordi dommerne holder med Spurs. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

1. Western Conference er klart den sværeste at komme igennem.

2. Rutine. Udover Nash selv er der ingen andre på Suns holdet med rutine fra play offs. Her mener jeg spillere der har gjort det der skal til for at vinde. En spiller som Barbosa er jo totalt væk, når der bliver lagt pres på ham.

3. Bredde. Suns bredde består af Barbosa. Kurt Thomas tæller ikke da hans opgave kun er at spille forsvar. De mangler simpelthen noget mere bredde.

PS. Jeg fatter så heller ikke at Dirk vandt MVP. Jeg kan seriøst ikke se hvad folk ser i ham. Han er efter min mening bare en god spiller på et rigtig godt hold. Der er andre på det hold der har betydet mindst lige så meget for de 67 sejre de fik i år.

Link to comment
Share on other sites

1. Western Conference er klart den sværeste at komme igennem.

2. Rutine. Udover Nash selv er der ingen andre på Suns holdet med rutine fra play offs. Her mener jeg spillere der har gjort det der skal til for at vinde. En spiller som Barbosa er jo totalt væk, når der bliver lagt pres på ham.

3. Bredde. Suns bredde består af Barbosa. Kurt Thomas tæller ikke da hans opgave kun er at spille forsvar. De mangler simpelthen noget mere bredde.

PS. Jeg fatter så heller ikke at Dirk vandt MVP. Jeg kan seriøst ikke se hvad folk ser i ham. Han er efter min mening bare en god spiller på et rigtig godt hold. Der er andre på det hold der har betydet mindst lige så meget for de 67 sejre de fik i år.

Suns skal alvorligt gøre noget ved deres mangel på bredde. Det bliver ikke nemt at holde holdet sammen, med en del spillere der bejler til top kontrakt. Har ikke styr på hvornår de forskellige kontrakter udløber, men det kan ikke vare længe før det giver dem udfordringer.

Heldigvis har de udviklet enkelte spillere enormt og har næse for at vælge spillere, der har ikke udviklet potentiale.

At Dirk fik den forstår man ikke. At man ikke vil give den til Nash fordi han har fået den "for mange gange i træk" er næsten forudsigeligt. Men Dirk mangler det sidste for at være en ægte MVP.

Han er desværre for svingende i Playoffs. han har sine øgeblikke med fantastisk niveau, men i år knækkede han fuldstændigt psykisk.

Lad os håbe det udvikler ham, lærer ham at tage den hårdt til kurven og poste up, men jeg tvivler efterhånden.

Men hvem skulle have vundet i år?

Nash syntes jeg ikke skulle have vundet nogen af dem. Han er fantastisk spiller. En fryd at se spille, i angrebet... I forsvaret er han en joke. Alle kan poste op på ham. Jeg ville tro at Mugsy Bogues ville have et snit på 30pts pr kamp hvis de kørte isolation plays på ham og lod ham bakke Nash ned på posten.

Link to comment
Share on other sites

PS. Jeg fatter så heller ikke at Dirk vandt MVP. Jeg kan seriøst ikke se hvad folk ser i ham. Han er efter min mening bare en god spiller på et rigtig godt hold. Der er andre på det hold der har betydet mindst lige så meget for de 67 sejre de fik i år.
Men hvem skulle have vundet i år?

Nash syntes jeg ikke skulle have vundet nogen af dem. Han er fantastisk spiller. En fryd at se spille, i angrebet... I forsvaret er han en joke. Alle kan poste op på ham. Jeg ville tro at Mugsy Bogues ville have et snit på 30pts pr kamp hvis de kørte isolation plays på ham og lod ham bakke Nash ned på posten.

I giver ingen bud på hvem der så skulle have vundet Season MVP..

I mine øjne kunne Nash sagtens have fået den igen. Husk på hvordan Suns spillede FØR han kom til. Andre bud?

Link to comment
Share on other sites

Pistons - Cleveland

2 tætte kampe. 2 sejre til Pistons.

Kamp 2 får Pistons foræret af dommerne og kritikken har haglet nedover dem siden. De fleste har brokket sig over Clevelands sidste angreb, hvor LBJ TYDELIGT bliver fejlet af RIP op til flere gange. Hvis jeg var Cleveland ville jeg have brokket mig i hele kampen. Op til flere gange spiller Pistons ulovligt forsvar og op til flere gange bliver LBJ fejlet SÅ tydeligt at selv en blind kyklop ville kunne dømme det!

Alligevel er Cleveland ved at vinde begge kampe. Uden at LBJ spiller fremragende. Ilgauskas var ikke eksisterende i kamp 2, Hughes ligeledes. Det lover ikke godt for Pistons i Cleveland. Og slet ikke godt hvis de vinder serien og skal spille finale mod Spurs. Så får de høvl. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Pistons - Cleveland

2 tætte kampe. 2 sejre til Pistons.

Kamp 2 får Pistons foræret af dommerne og kritikken har haglet nedover dem siden. De fleste har brokket sig over Clevelands sidste angreb, hvor LBJ TYDELIGT bliver fejlet af RIP op til flere gange. Hvis jeg var Cleveland ville jeg have brokket mig i hele kampen. Op til flere gange spiller Pistons ulovligt forsvar og op til flere gange bliver LBJ fejlet SÅ tydeligt at selv en blind kyklop ville kunne dømme det!

Alligevel er Cleveland ved at vinde begge kampe. Uden at LBJ spiller fremragende. Ilgauskas var ikke eksisterende i kamp 2, Hughes ligeledes. Det lover ikke godt for Pistons i Cleveland. Og slet ikke godt hvis de vinder serien og skal spille finale mod Spurs. Så får de høvl. :4thumbup:

Sådan!

Det er da vist næsten første gang at vi har været enige i den her tråd :4thumbup:

Jeg er desværre faldet i søvn i begge kampe, så har ikke fået set så meget af dem endnu! Men må dog indrømme at jeg ser to hold der under ingen omstændigheder kan matche Spurs..

Link to comment
Share on other sites

Gode pointer

Og så må jeg bare ud med det: Go Cavs!!! Holy motherfucking chicken kampen i nat er det sygeste jeg NOGENSINDE har set!!! Ikke engang mine barndomsminder om MJ kan leve op til hvad LBJ gjorde i nat. Det var jo sindssygt! :superman::crazy:

Lige før jeg bare skulle quote mig selv og så erstatte LBJ med Boobie i stedet. :tongue:

Hold kæft hvor er det fedt det her. Nu bliver det ligefrem en finaleserie jeg glæder mig til!

Men lige da kampen var slut tænkte jeg dog følgende: Prøv at forestil jer Billups hos Cleveland næste år... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Det, der skete i nar, må virkelig være enhver drengs drøm!! Utroligt, at han dreng som ham, kan gå ind og spille så koldt til sidst og sætte 5 3'ere..

Jeg hader normalt NBA, men nu begynder det at blive spændende :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share