vægttab med svingninger


felix1
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen

Jeg er en mand på 31 år.

Jeg er 190 cm og vejer pt. 96 kg.

Jeg startede på 105 kilo i september så når mit mål nu er vægttab, ja så går det da den rigtige vej.

Jeg tæller kalorier og protein og sørger for at jeg hver dag har et underskud på omkring 800 kalorier. Da der er mange forskellige resultater af de forskellige behovsberegninger er det efter en model der ligger i midten af dem jeg har fundet.

Og det virker.

Jeg går hjemme pt. Jeg dyrker fitness 5 gange om ugen i halvanden time af gangen. Ved godt det er lidt mere end der anbefales, men jeg går som sagt ikke på arbejde.

Desuden går jeg 5 kilometer også 5-6 gange om ugen.

Jeg taber mig stille og roligt, men til trods for at jeg dagligt har et underskud, ja så oplever jeg ind i mellem at min vægt stiger med op til et halvt kilo fra den ene dag til den anden.

Hvad er forklaringen på det?

Med venlig hilsen

Felix1

Link to comment
Share on other sites

Det med svingerne på vægten har jeg overvejet. Jeg fandt derfor et lod på 20 kilo. Og det vejer 20 kilo hver gang jeg vejer det på min vægt. Og har jeg det i armene stiger min vægt præcis 20 kilo på vægten.

Så jeg tror ikke det er fejlvejninger. Men tør naturligvis ikke afvise det.

Link to comment
Share on other sites

Min vægt kan snilt variere med et kg eller to fra dag til dag. Vil tro det afhænger af væskebalancen, om man har besøgt toilettet nyligt og for kvinders vedkommende deres menstruationscyklus. For dig vil jeg altså tro at det er de to første som kan have indflydelse på vægten.

Vejer du dig på samme tidspunkt hver dag? Ellers kan dette også være en fejlkilde.

I øvrigt - super flot med dit vægttab! Fortsæt i den bane :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ud med vægten og brug spejlet eller målebånd i stedet. Hvis du meget gerne vil have et tal for vægttabet, som måske kan være motiverende, så vej dig én gang om ugen. Ingen grunde til at ødelægge dit flotte arbejde pga. en øgning på 500 g fra dag til anden

:4thumbup: Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Som nævnt skyldes det først og fremmest at den menneskelige krop først og fremmest er en vandpumpe. Derfor kan der forekomme udsving af denne størrelse på en daglig basis. Så længe det midlet over tid går nedaf er du på rette vej (og fortsat held og lykke med det :smile: ). Men ellers er det måske en god ide at nøjes med at veje dig en enkelt gang om ugen. Så undgår du eventuelle bekymringer over dag-til-dag variationer som disse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share