kartoffelmos pulver


miss female
 Share

Recommended Posts

Jeg skulle skrive min kost ind i krop/kost programet men kunne ikke få det til at stemme.. på min oakke står der at der er 60 kcal pr. 100 g. og en helt anden prot./kulh./fedt fordeling end i den der var skrevet ind i krop kost programmet.. der var over 300 kcal. pr. 100 g. synes det var en ret stor foskel??

nogen der lige kan forklare det for mig da jeg bruger pulveret meget under diæt da jeg ikke troede der var så mange kalorier i...

miss female

Link to comment
Share on other sites

står der noget om de 60kcal/100g er for selve pulveret eller om det er i en færdiglavet version, hvor det jo vil være kraftigt fortyndet af vand, mælk osv.

Nej der står bare næringsindhold pr. 100 g. ikke noget om om det er i det færdigblandede eller om det er i pulveret.. gik bare ud fra at det var i pulveret...

miss female

Link to comment
Share on other sites

Normalt ville jeg jo sige at hvis du har to forskellige angivelser, så gå efter den på pakken.

Det virker bare urealistisk lavt med kun 60kcal/100g pulver - du kommer vel ned på 10kcal pr 100g "færdig" kartoffelmos.

Til sammenligning siger på kropkost og de to kartoffelmospulver i foodcomp.dk databasen at der er 300+kcal pr 100g pulver. Fortyndes det 5 gange rammer du lige netop de 60kcal/100g.

hvilket mærke er det og hvor er det købt?

Link to comment
Share on other sites

Normalt ville jeg jo sige at hvis du har to forskellige angivelser, så gå efter den på pakken.

Det virker bare urealistisk lavt med kun 60kcal/100g pulver - du kommer vel ned på 10kcal pr 100g "færdig" kartoffelmos.

Til sammenligning siger på kropkost og de to kartoffelmospulver i foodcomp.dk databasen at der er 300+kcal pr 100g pulver. Fortyndes det 5 gange rammer du lige netop de 60kcal/100g.

hvilket mærke er det og hvor er det købt?

det er fra netto.... Men det lyder da meget realistisk at det så er over de 300 kcal. pr. 100 g. kartoffelmosen skal fortyndes 7 gange.. så kommer det jo derned omkring.. æv æv... synes bare det er mærkeligt at det ikke fremgår af pakken....

miss female

Link to comment
Share on other sites

Blender det godt nok med grøntsager så mængde mæssigt spiser jeg ikke så meget af det... men troede det så var lidt bedre end pasta... men det er det da ikke så...

det er det da :smile:

300kcal/100g er for det koncentrerede pulver, så når du skal regne det ind i din kost skal du kun indtaste mængden af selve pulveret du har brugt. 60kcal/100g som det færdige produkt skulle indholde er da stadig lavt.

Link to comment
Share on other sites

det er det da :smile:

300kcal/100g er for det koncentrerede pulver, så når du skal regne det ind i din kost skal du kun indtaste mængden af selve pulveret du har brugt. 60kcal/100g som det færdige produkt skulle indholde er da stadig lavt.

ja det ved jeg :bigsmile: .. men ikke så lav som jeg troede.. :blush: .. tak for hjælpen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share