protein som slush ice ?


ole okke
 Share

Recommended Posts

Jeg ville høre om der er nogen som ved om proteinpulver ændrer sig ved at blive frosset ned så det kommer til at blive som en slushice ? tænker på optagelsesevnen og om proteinet ændre molokyle sammensætning ?

Jeg kan ikke svare direkte på dit spørgsmål men jeg går ud fra det er frdi du gerne vil have proteinpulver på en anden måde end bare at shake det.

Men hvis du vil have en slush ice/smoothi kan du blende protein pulver med isterninger, frugt, mælk juice eller bare vand... prøv evt. også frosentfrugt... bon appetit

post-12605-1168258123.gif

miss female

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke svare direkte på dit spørgsmål men jeg går ud fra det er frdi du gerne vil have proteinpulver på en anden måde end bare at shake det.

Men hvis du vil have en slush ice/smoothi kan du blende protein pulver med isterninger, frugt, mælk juice eller bare vand... prøv evt. også frosentfrugt... bon appetit

post-12605-1168258123.gif

miss female

Hej hej

nej det er ikke for at få mit protein på en anden måde ellers tak for dit forslag :bigsmile: Jeg er mere interesseret i at høre om proteinets optagelse i kroppen ændres, eller sagt på en anden måde : ødelægger det proteinet når det bliver "kølet ned til en slushices temperatur ? :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Hej hej

nej det er ikke for at få mit protein på en anden måde ellers tak for dit forslag :bigsmile: Jeg er mere interesseret i at høre om proteinets optagelse i kroppen ændres, eller sagt på en anden måde : ødelægger det proteinet når det bliver "kølet ned til en slushices temperatur ? :innocent:

Det tror jeg ikke det gør... det bliver jo kølet ned når man fx. laver smooties og det er der rigtig mange der gør(ved godt at fordi alle gør det er det ikke nødvendigvis rigtigt)... så tror ikke det påvirker proteinet..

miss female

Link to comment
Share on other sites

Det kan du sagtens. Det er noget andet hvis det bliver varmet op :wink:

Nu ved jeg godt det har været diskuteret mange gange før, men det burde der vel heller ikke ske det store ved? Det er jo aminosyrene kroppen vil ha om proteinet er denatureret er vel ligegyldigt, medmindre det større overflade areal eller ændret struktur vil resultere i at det så ikke kan fungere som substrat for diverse nedbrydningsenzymer eller være muligt at optage ved fordøjelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share