Træning og migræne


Luscious
 Share

Recommended Posts

Hey alle...

Ved ikke om det har været posted før, men er ny herinde, så beklager hvis det er en gentagelse.

Jeg er nybegynder indenfor styrketræning - havde trænet i et par måneder, sådan ganske let, og mente nu at det var på tide at øge vægt og sværhedsgrad :4thumbup:

Så jeg blev introduceret for dødløft og squat :wub: MEN, så begyndte problemet. Mens jeg trænede kom en buldrende migræne!! Dette skete 2 gange i træk. Når jeg får det så er det den version som hedder "migræne med aura", hvilket vil sige at jeg får synsforstyrrelser, og faktisk intet kan se, og så må stoppe :unhappy: Jeg har ikke haft migræne i næsten 10 år, så jeg forbinder det tungere træning.

Jeg er 27 år, pige, 180 cm og har en kampvægt på ca. 60 kg. Er der andre som er bekendt med problemet? Jeg mener, det er jo ikke fordi jeg squatter med mere end vægtstangen på 20 kg og dødløfter med mere end 40, så synes ikke jeg overdriver i forhold til hvad jeg kan løfte.

Jeg har vand ved siden af mig, ved godt det også er vigtigt at spise godt inden træning - dette har jeg måske ikke været alt for god til :unhappy:

Nogen ideer til hvad jeg kan gøre (udover at spise selvf.)

Hjælp modtages med kyshånd, da det ligger en dæmper på min træning.

Vh Louise

Edited by Luscious
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

hej

jeg får bare generelt migræne hvis min puls kommer for højt op-enten ved konditions- eller styrketræning

som du selv siger; masser af væske- og ha rlæst noget om at spise glukosetabletter for blodsukkerniveauet men ved ikke om det hjælper

selv har jeg ikke trænet det sidste 1½ år pga migræne :-(

held og lykke med det

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke lade være med at spekulere på hvordan folk "kommer til" at svare på flere år gamle tråde nogle gange.. Søger man et bestemt ord og svarer så bare ukritisk, eller hvordan ?