Træning og migræne


Luscious
 Share

Recommended Posts

Hey alle...

Ved ikke om det har været posted før, men er ny herinde, så beklager hvis det er en gentagelse.

Jeg er nybegynder indenfor styrketræning - havde trænet i et par måneder, sådan ganske let, og mente nu at det var på tide at øge vægt og sværhedsgrad :4thumbup:

Så jeg blev introduceret for dødløft og squat :wub: MEN, så begyndte problemet. Mens jeg trænede kom en buldrende migræne!! Dette skete 2 gange i træk. Når jeg får det så er det den version som hedder "migræne med aura", hvilket vil sige at jeg får synsforstyrrelser, og faktisk intet kan se, og så må stoppe :unhappy: Jeg har ikke haft migræne i næsten 10 år, så jeg forbinder det tungere træning.

Jeg er 27 år, pige, 180 cm og har en kampvægt på ca. 60 kg. Er der andre som er bekendt med problemet? Jeg mener, det er jo ikke fordi jeg squatter med mere end vægtstangen på 20 kg og dødløfter med mere end 40, så synes ikke jeg overdriver i forhold til hvad jeg kan løfte.

Jeg har vand ved siden af mig, ved godt det også er vigtigt at spise godt inden træning - dette har jeg måske ikke været alt for god til :unhappy:

Nogen ideer til hvad jeg kan gøre (udover at spise selvf.)

Hjælp modtages med kyshånd, da det ligger en dæmper på min træning.

Vh Louise

Edited by Luscious
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

hej

jeg får bare generelt migræne hvis min puls kommer for højt op-enten ved konditions- eller styrketræning

som du selv siger; masser af væske- og ha rlæst noget om at spise glukosetabletter for blodsukkerniveauet men ved ikke om det hjælper

selv har jeg ikke trænet det sidste 1½ år pga migræne :-(

held og lykke med det

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke lade være med at spekulere på hvordan folk "kommer til" at svare på flere år gamle tråde nogle gange.. Søger man et bestemt ord og svarer så bare ukritisk, eller hvordan ?

Ikke ment som en hetz mod brugeren der svarer i denne tråd, men det sker trods alt relativt tit (og ofte uden at bidrage med noget reelt til tråden).

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke lade være med at spekulere på hvordan folk "kommer til" at svare på flere år gamle tråde nogle gange.. Søger man et bestemt ord og svarer så bare ukritisk, eller hvordan ?

Ikke ment som en hetz mod brugeren der svarer i denne tråd, men det sker trods alt relativt tit (og ofte uden at bidrage med noget reelt til tråden).

Arr, så slet ikke, at indlægget var fra 2007.. :laugh:

Men ved godt, at du nok mønter indlægget på måneke. (:

Link to comment
Share on other sites

Arr, så slet ikke, at indlægget var fra 2007.. :laugh:

Men ved godt, at du nok mønter indlægget på måneke. (:

:laugh:

hehe ja, det er hvordan man lige graver en tråd frem og beslutter sig for at give sit besyv med jeg ikke helt forstår. Når den først er i top er det svært at bebrejde folk ikke lige tjekker dato for indlæg.

Edited by -Elvirus-
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share