svage håndled og ondt i albuen


A_Toft
 Share

Recommended Posts

hej, jeg har det problem at jeg får vanvittig ondt i mine håndled dagen efter, at jeg har trænet henne i motionscentret. Det kommer især ved bicepstræning med håndvægte, og jeg bruger altså kun mellem 5 og 6kg! Jeg har problemer med at gå op i kg, fordi mine håndled ikke kan følge med(armene er der ingen problemer med;-). Er der noget jeg kan gøre for at træne mine håndled op? Nogle bestemte øvelser?

Jeg har endelig fået sat en pull up bar hjemme og er begyndt at bruge den. Jeg har dog det problem, at jeg får ondt i min venstre albue af at løfte mig op. Er det normalt? Det er ikke musklerne, det gør ondt i men "inde" i knoglen. Sådan føles det i hvert fald som. Smerten går væk efter et par minutter. Skal jeg ignorere det og træne videre? Min højre arm er ret meget stærkere end den venstre. Jeg tager indtil videre max 5 pull ups i løbet af en dag (skal jo lige finde ud af det). Jeg vejer 62kg og er altså først for nylig begyndt på styrketræning, så det er jo muligvis derfor.

Jeg håber I har nogen forslag, jeg kan bruge vh. Anne Toft

Link to comment
Share on other sites

Hej Lasse og tak for det hurtige svar. Artiklen fra T-nation kan i hvert fald godt bruges. Det ser vist ud til, at jeg hellere må få skaffet mig nogle håndledsbånd og ellers prøve nogle af de øvelser, der vises i teksten....

Er der andre herinde, der kender til problemet og evt. har en god løsning på det? Eller ved hvor man kan købe sådan nogle håndledsbånd?

Edited by A_Toft
Link to comment
Share on other sites

Hej Lasse og tak for det hurtige svar. Artiklen fra T-nation kan i hvert fald godt bruges. Det ser vist ud til, at jeg hellere må få skaffet mig nogle håndledsbånd og ellers prøve nogle af de øvelser, der vises i teksten....

Er der andre herinde, der kender til problemet og evt. har en god løsning på det? Eller ved hvor man kan købe sådan nogle håndledsbånd?

Tror ikke man må linke til andre webshops, men er ikke sikker. Prøv webshoppen på www.getbig.dk og hvis linket bliver fjernet skal du bare google nogle webshops der handler med træningsudstyr...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share