Δ-nyttevirkning?


sofieriis
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg sidder og skal til eksamen på torsdag, hvor jeg skal skrive en synopsis. Denne skal indeholde en beskrivelse af - Δnytttevirkning.

Er der nogen, der kan forstælle hvad dette er?

- Jeg har udemærket styr på den almindelige nyttevirkning, men forstår ikke hvordan denne er forskellig fra- ΔNyttevirkningen?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg sidder og skal til eksamen på torsdag, hvor jeg skal skrive en synopsis. Denne skal indeholde en beskrivelse af - Δnytttevirkning.

Er der nogen, der kan forstælle hvad dette er?

- Jeg har udemærket styr på den almindelige nyttevirkning, men forstår ikke hvordan denne er forskellig fra- ΔNyttevirkningen?

Delta-nyttevirkning angiver en ændring i nyttevirkning. Det er nok nemmest at forklare matematisk, hvor det udtrykkes som (ΔNyttevirkningen=Nyttevirkning_b minus Nyttevirkning_a) hvor a og b henviser til to forskellige situationer.

Hvad a og b henviser til i dit tilfæle kan jeg ikke nærmere svare på, da jeg ikke kender den eksakte ordlyd af din opgave. Men kunne fx. være kroppens nyttevirkning i forskellige højder eller temperature ...

Edited by BTP
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Der er simelthen ikke noget mere festent end når folk får lavet deres opgaver via nettet. Der er jo ikke engang tale om at du selv kommer med noget - det er bere ren afskrivning.

Lav det selv.

K

Link to comment
Share on other sites

Vi har lavet et kondicykelforsøg, hvor vi har fundet den biologiske effekt(Totaleffekten), Og den fysiske effekt(Det udførte arbejde) - Delta nyttevirkningen skal findes ud fra dette. Kan du nu fortælle mig, hvilken sammenhæng det kan have?

Det jeg tror din lære vil have du skal finde er nyttevirkningen dvs:

e=W/E

hvor e=nyttevirkning, W=arbejde(output) og E=energi(input)

Hvordan du kan finde en Delta-nyttevirkning ud fra de indsamlede data, kan jeg ikke umiddelbart se.

Normalt (har aldrig oplevet andet) angiver Delta en ændring - men det skal huskes, at Delta jo blot er et symbol der ikke har anden betydning end den man selv tillægger den, så prøv lige og læs dit teoretiske materiale igennem, for at se hvad der mener med Delta-nyttevirkning. (Det vil under alle omstændigheder være en god ide at læse det teoretiske materiale igennem :bigsmile: )

Link to comment
Share on other sites

Det jeg tror din lære vil have du skal finde er nyttevirkningen dvs:

e=W/E

hvor e=nyttevirkning, W=arbejde(output) og E=energi(input)

Hvordan du kan finde en Delta-nyttevirkning ud fra de indsamlede data, kan jeg ikke umiddelbart se.

Normalt (har aldrig oplevet andet) angiver delta en ændring - men det skal huskes, at Delta jo blot er et symbol der ikke har anden betydning end den man selv tillægger den, så prøv lige og læs dit teoretiske materiale igennem, for at se hvad der mener med Delta-nyttevirkning. (Det vil under alle omstændigheder være en god ide at læse det teoretiske materiale igennem :bigsmile: )

Ja, delta angiver en ændring. Du skal altså have et resultat a og et resultat b (begge som funktion af tid eller lignende) og finde forskellen for at finde deltanyttevirkningen.

Så vidt jeg husker :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Kalkunen: Er det ikke normalt at der er en lille de af en større opgave man ikke selv kan løse? Hvis jeg ikke har mulighed for at få hjælp fra forældre, lærere e.l., har jeg jo ingen chance for at finde ud af det, OG ved at få hjælp herindefra lærer jeg selv, hvad deltanyttevirkning er. Altså, ved jeg det nu selv, og kan forklare det med egne ord.

I andre: Mange tak for hjælpen. Tror jeg har fået en bedre forståelse af emnet nu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share