Kettle-bells alternativer


GentleGigant
 Share

Recommended Posts

Jeg overvejer seriøst at tilmelde mig det næste kettle-bells seminar i maj. Men der hvor jeg træner nu findes ingen KB.

Man kan selvfølgelig lave de fleste KB øvelser med en alm. DB.

F.eks. 1-arm sving, jerk-clean-snatch, windmill, turkish get-up osv. men vil det give det samme ???

Er der et par af jer guroer inden for emnet der har erfaringer med dette?

Link to comment
Share on other sites

Windmill og TGU vil jeg umiddelbart sige er dem der ligger tættest.

Ingen af øvelser vil dog give "det samme" med db's, men en god del af grundteknikken og styrken kan bestemt udnyttes begge steder.

Clean og snatch er absolut ikke det samme med kb og db. Vægtfordelingen gør bare at kb-øvelserne er meget anderledes.

Link to comment
Share on other sites

Windmill og TGU vil jeg umiddelbart sige er dem der ligger tættest.

Ingen af øvelser vil dog give "det samme" med db's, men en god del af grundteknikken og styrken kan bestemt udnyttes begge steder.

Clean og snatch er absolut ikke det samme med kb og db. Vægtfordelingen gør bare at kb-øvelserne er meget anderledes.

OK - er der nogen KB-øvelser du vil råde mig til ikke at lave med DB.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har endnu ikke mødt nogen der ikke er blevet overrasket over hvor anderledes en kettlebell føles i forhold til en håndvægt. Jeg vil klart anbefale dig at anskaffe dig en 24kgs kettlebell hvis du tilmelder dig seminaret med Pavel i Maj. Jeg har flere gange set personer dukke op på RKC certificerinen i USA og aldrig have haft en kettlebell i hånden- de har det svært og da det jo er et instruktør seminar hvor man vurderes og evalueres hele tiden er det absolut en fordel at kunne håndterer en 24kg kettlebell i langt de fleste øvelser (windmill, bent-press, TGU undtaget).

/Kenneth Jay

Link to comment
Share on other sites

Jeg har endnu ikke mødt nogen der ikke er blevet overrasket over hvor anderledes en kettlebell føles i forhold til en håndvægt. Jeg vil klart anbefale dig at anskaffe dig en 24kgs kettlebell hvis du tilmelder dig seminaret med Pavel i Maj. Jeg har flere gange set personer dukke op på RKC certificerinen i USA og aldrig have haft en kettlebell i hånden- de har det svært og da det jo er et instruktør seminar hvor man vurderes og evalueres hele tiden er det absolut en fordel at kunne håndterer en 24kg kettlebell i langt de fleste øvelser (windmill, bent-press, TGU undtaget).

/Kenneth Jay

Jeg har trænet med KB og er bekendt (mener jeg selv) med forskellene. Mit problem er blot at jeg ikke har mulighed for at træne med KB der hvor jeg normalt træner. Mit spørgsmål gik på om man kan træne med DB normalt og måske kun en gang imellem med KB for at holde det ved lige - eller om du/i kraftigt vil anbefale at man kun træner med KB. I givet fald skal jeg til at køre langt (Fra midt Sjælland til Holmens Idrætsanlæg)

BRUUN

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share