Hjælp til opgave søges


Kousgaard
 Share

Recommended Posts

Hej Mol'er

Igen er jeg på jagt efter noget stof til min SSO, men denne gang med henblik på at finde nogle undersøgelser der kan belyse hvor vidt kreatin og andre vævsopbyggende stoffer har en virkning på proteinsyntesen og derved musklernes opbygning og i hvilken grad.

Mindes der har været postet nogle lignede undersøgelser tidligere.. Især mindes jeg en Rusisk undersøgelse der belyste, hvor vidt tung bentræning frigiver ekstra testosteron til muskelopbygning.

Men hvis der er andre undersøgelser eller lignede i har kendskab til må i meget gerne lige poste dem eller smide et link.. alt vil blive godtaget med kyshånd

På forhånd tak :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Der må da være nogen der sidder inde med nogle gode sager?

Alt er som sagt velkommen og skal siges at jeg selv har søgt på diverse andre fitness relaterede sider, samt www.doping.dk

Så er ved at være godt desperat efter at finde nogle gode undersøgelse/test mv. Evt hvis i bare har et godt "key word" at søge på så post det endelig..

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet at bruge Pubmed.com? Der burde du kunne finde artikler.

Ellers prøv Medline.com

EDIT: Link

LINK - REVIEW ARTIKLER

Har ikke lige umiddelbart kendskab til pubmed.com men vil da lige ind og snuse lidt rundt..

Forresten tak for artiklerne vedrørende proteinsyntesen og kreatin, men kan desværre ikke bruge det alligel :blink:

Har haft møde med min vejleder idag og han mener at min emne var for bredt og jeg derfor skulle indskrænke det lidt og kun fokusere på brugen af anabolske steroider i fitness miljøet..

Bliver derfor nødt til at omformulere min søgen og spørge igen.. det jeg søger er tabeller/grafer, statistik og undersøgelse der vedrører brugen af anabolske sterioder eller andre testosteron lignede præperatter.

Håber igen at folk er lige så flinke til at komme på banen og give mig en hånd, hvis i sidder inde med en interessant artikel eller andet godt. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Har ikke lige umiddelbart kendskab til pubmed.com men vil da lige ind og snuse lidt rundt..

Forresten tak for artiklerne vedrørende proteinsyntesen og kreatin, men kan desværre ikke bruge det alligel :blink:

Har haft møde med min vejleder idag og han mener at min emne var for bredt og jeg derfor skulle indskrænke det lidt og kun fokusere på brugen af anabolske steroider i fitness miljøet..

Bliver derfor nødt til at omformulere min søgen og spørge igen.. det jeg søger er tabeller/grafer, statistik og undersøgelse der vedrører brugen af anabolske sterioder eller andre testosteron lignede præperatter.

Håber igen at folk er lige så flinke til at komme på banen og give mig en hånd, hvis i sidder inde med en interessant artikel eller andet godt. :superman:

*Bump*

Link to comment
Share on other sites

Evidensbaseret viden om anabolske steroider

Men husk nu at få lavet noget søgearb. selv også - og lad være med at bumpe din tråd bare fordi der ikke er kommet svar i løbet af to timer :wink:

Du bør nok også finde en god, emnerelevant grundbog eller to at basere din opgave på frem for bare artikler og pubmed-abstrakter.

Anyways, held og lykke med opgaven, fik lige selv min SSO ud af verden i fredags :tongue::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved at Incognito herinde fra har skrevet en lang og glimrende artikel på et andet site, du kan evt. lige pm ham og spørge hvor den ligger henne. Han har så hudt jeg hviker osse kommet med udtalelser i et radioprogram, du kan finde på DR.dk's hjemmeside.

Der ligger masser af den slags på nettet, gør lidt benarbejde selv :wink: , det er altid lidt sjovere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved at Incognito herinde fra har skrevet en lang og glimrende artikel på et andet site, du kan evt. lige pm ham og spørge hvor den ligger henne. Han har så hudt jeg hviker osse kommet med udtalelser i et radioprogram, du kan finde på DR.dk's hjemmeside.

Der ligger masser af den slags på nettet, gør lidt benarbejde selv :wink: , det er altid lidt sjovere.

Det er jo det.. har også været godt i gang de sidste par dage her og har os en helt stak bøger, men ikke rigtigt noget der indeholder nogle rigtigt gode statestikker andet end nogle totalt underrapporterede statestikker lavet af Galup for Antidoping danmark..

Men i har ret må bare lige ud og søge lidt mere.. men mange tak for jeres hjælp hidtil :D og undskyld, hvis jeg har været lidt utålmodig med min *bump*'en, sådan er det jo tit hvis man er ved at være lidt stresset..

Med hensyn til pm? Hvordan skriver man indbyrdes til folk herinde på Mol? for så vil jeg da lige kontakte Incognito for lyder da til at han er ret skarp på det område..

Link to comment
Share on other sites

Det er jo det.. har også været godt i gang de sidste par dage her og har os en helt stak bøger, men ikke rigtigt noget der indeholder nogle rigtigt gode statestikker andet end nogle totalt underrapporterede statestikker lavet af Galup for Antidoping danmark..

Men i har ret må bare lige ud og søge lidt mere.. men mange tak for jeres hjælp hidtil :D og undskyld, hvis jeg har været lidt utålmodig med min *bump*'en, sådan er det jo tit hvis man er ved at være lidt stresset..

Med hensyn til pm? Hvordan skriver man indbyrdes til folk herinde på Mol? for så vil jeg da lige kontakte Incognito for lyder da til at han er ret skarp på det område..

Den lille knap ude til venstre under navnet hvor der står PM=Personal Message.

Glor lige lidt rundt. Men ved ikke helt præcist hvad du søger, så hvis du kunne inskrænke det lidt mere. Statistikker på hvor mange brugere etc. er lidt svære at lave, idet der er mange ikke-rapporterede tilfælde af AS.

Statistikker over AS er der vist generelt ikke så mange af, da det er sjældent man kan lave kontrollerede forsøg omkring brugen af AS på mennesker.

Link to comment
Share on other sites

Den lille knap ude til venstre under navnet hvor der står PM=Personal Message.

Glor lige lidt rundt. Men ved ikke helt præcist hvad du søger, så hvis du kunne inskrænke det lidt mere. Statistikker på hvor mange brugere etc. er lidt svære at lave, idet der er mange ikke-rapporterede tilfælde af AS.

Statistikker over AS er der vist generelt ikke så mange af, da det er sjældent man kan lave kontrollerede forsøg omkring brugen af AS på mennesker.

Jamen tænkte lidt på nogle forsøg der er lavet ved brug af AS.. ex, hvor man har to forsøgs grupper en der får et ikke as kosttilskud og en anden der pumper på fuld krudt.. men ved godt det er svært at finde

Men ellers søger jeg faktisk også noget med kemisk struktur på de forskellige stoffer. og ja udbredelse, som nævnt før.. men der er desværre ikke rigtigt andet end Antidoping danmarks statistikker..

Men tak for hjælpen vedrørende pm.. vil jeg lige gøre med det samme..

Link to comment
Share on other sites

Jamen tænkte lidt på nogle forsøg der er lavet ved brug af AS.. ex, hvor man har to forsøgs grupper en der får et ikke as kosttilskud og en anden der pumper på fuld krudt.. men ved godt det er svært at finde

Men ellers søger jeg faktisk også noget med kemisk struktur på de forskellige stoffer. og ja udbredelse, som nævnt før.. men der er desværre ikke rigtigt andet end Antidoping danmarks statistikker..

Men tak for hjælpen vedrørende pm.. vil jeg lige gøre med det samme..

1. Findes med 99% sandsynlighed ikke. Du vil aldrig nogensinde får lov til at lave et studie hvor du udsætter dine forsøgspersoner for AS.

2. Kemisk strukturer kan du let snuse op på google etc. Søg efter Nandrolon, Testosteron, Decadurobolin, Etc.

Et sted hvor du osse kan få et billede af stofferne er inde på Bodyhouse.

Link to comment
Share on other sites

1. Findes med 99% sandsynlighed ikke. Du vil aldrig nogensinde får lov til at lave et studie hvor du udsætter dine forsøgspersoner for AS.

2. Kemisk strukturer kan du let snuse op på google etc. Søg efter Nandrolon, Testosteron, Decadurobolin, Etc.

Et sted hvor du osse kan få et billede af stofferne er inde på Bodyhouse.

Nej har du nok ret i.. må lige tage det sure med det søde også lige få læst mig igennem de artikler Blanco postede til omkring evidenbaseret viden om AS.. M.h.t. Bodyhouse har jeg faktisk været derinde.. faldt vist bare mest i deres diskussioner omkring brugen af diverse AS produkter.. meget underholdende, men spøg til side..

Lige for at spørge dumt til sidst.. findes der en søge funktion til at finde brugere på Mol for virker lidt håbløst at finde folk ud fra at søge diskussionsforaet igennem.. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Tjaa, der er vist en hvor man søger efter navnet. Prøv at trykke på søg oppe i højre hjørne. :smile:

Okay, tak.. burde jeg måske egentligt selv have set.. gjorde det ihvertfald en del mere overskueligt.. men tak for hjælpen.. har fundet brugen nu og sendt ham en lille PM i håb om at han har tid og lyst til måske at hjælpe.. nu må vi se..

Du skal ihvertfald have rigtigt mange tak for din hjælp både vedrørende det faglige, men også med det tekniske her på MOL, man burde montro lave en bette manual til folk, som mig der ikke er så vante med den slags.. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share