Uddannelser !


Sqwii
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg hedder Christopher og er færdig med mit gymnasie her til sommer.

Derfor vil jeg gerne vide fra alle jer kloge mennesker derude, hvilke uddannelser, som findes.

Det jeg gerne vil være i fremtiden, er sådan set bare at kunne arbejde i et fitness center og evt. selv starte et op. Men jeg vil derfor også gerne have en god uddannelse, som altid kan vende tilbage på, hvis det er.

Jeg går op i:

- Anatomi

- Fysiologi

- Fysisk aktivitet

- Ernæring( Altså den kost vi spiser og hvilken kost, som er sundt for kroppen osv. kosttilskud osv)

Hvis i vil være flinke og skrive nogle uddannelser, som vil passe perfekt eller sådan rimelig godt og prøv at uddyb og skriv hvad de handler om og hvad man læser på de forskellige uddanelser.

PS! Det skal dog siges at jeg IKKE er en læsehest og er meget mere praktisk! Men som sagt, hvis jeg interesserer mig for emnet kan jeg læse en del.

På forhånd tak for hjælpen ! :)

Link to comment
Share on other sites

Hej, jeg hedder Christopher og er færdig med mit gymnasie her til sommer.

Derfor vil jeg gerne vide fra alle jer kloge mennesker derude, hvilke uddannelser, som findes.

Det jeg gerne vil være i fremtiden, er sådan set bare at kunne arbejde i et fitness center og evt. selv starte et op. Men jeg vil derfor også gerne have en god uddannelse, som altid kan vende tilbage på, hvis det er.

Jeg går op i:

- Anatomi

- Fysiologi

- Fysisk aktivitet

- Ernæring( Altså den kost vi spiser og hvilken kost, som er sundt for kroppen osv. kosttilskud osv)

Hvis i vil være flinke og skrive nogle uddannelser, som vil passe perfekt eller sådan rimelig godt og prøv at uddyb og skriv hvad de handler om og hvad man læser på de forskellige uddanelser.

PS! Det skal dog siges at jeg IKKE er en læsehest og er meget mere praktisk! Men som sagt, hvis jeg interesserer mig for emnet kan jeg læse en del.

På forhånd tak for hjælpen ! :)

Jeg er selv færdig til sommer og har haft glæde af uddannelsesguiden.

www.ug.dk

Her kan du bl.a. søge på dine interesser :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er sandt nok.. har læst at der findes Idræt, Fysioterapeut og Human Ernæring osv...

Men altså har også hørt at Idræt er der enormt enormt meget læsestof i? passer dette ?

Jeg behøver ikke det mest og vildeste avancerede, hvor man skal læse 800 sider på 2 måneder... det kan jeg næppe klare !

Det skal være en del simplere med måske noget praktisk indeni ?

Kom med gode råd tak ! :)

Link to comment
Share on other sites

Det er sandt nok.. har læst at der findes Idræt, Fysioterapeut og Human Ernæring osv...

Men altså har også hørt at Idræt er der enormt enormt meget læsestof i? passer dette ?

Jeg behøver ikke det mest og vildeste avancerede, hvor man skal læse 800 sider på 2 måneder... det kan jeg næppe klare !

Det skal være en del simplere med måske noget praktisk indeni ?

Kom med gode råd tak ! :)

Hvad med den nye sundhed og ernærings udannelse der er blevet oprettet med henblik på at blive klinisk diætist, inden for det offentlige eller helt starte sin egen klinik

Her er et link, hvis du siger du går meget op i kost og ernæring :bigsmile:

http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_i...rnaeringsundhed

Link to comment
Share on other sites

Kan stærkt anbefale fysioterapeutuddannelsen, der dog ikke indeholder det store mht. læren om ernæring.

Se evt. fysstud.dk, hvor du kan komme i kontakt med studerende i landets 8 skoler :)

EDIT: Der er meget praktisk i uddannelsen, hvilket jeg ser som en fordel. Fx vævsbehandling, idræt og bevægelse og praktik...

Edited by Don_B
Link to comment
Share on other sites

Ud fra hvad du skriver er det nok en almindelig fitness instruktør uddannelse du skal gå efter. De mellemlange, samt længere videregående uddannelser kræver trods alt man har mod på at læse et stor pensum 2-4 gange om året :wink:

Det er forholdsvist let at få arbejde i et fitness center bagefter. Dog skal du være klar over lønnen PT (i de fleste tilfælde) er elendig i fitness branchen.

Link to comment
Share on other sites

Det er sandt nok.. har læst at der findes Idræt, Fysioterapeut og Human Ernæring osv...

Men altså har også hørt at Idræt er der enormt enormt meget læsestof i? passer dette ?

Jeg behøver ikke det mest og vildeste avancerede, hvor man skal læse 800 sider på 2 måneder... det kan jeg næppe klare !

Det skal være en del simplere med måske noget praktisk indeni ?

Kom med gode råd tak ! :)

Det er der skam på (næsten) alle mellem- eller længerevarende uddannelser. Vil man uddannes, skal man læse en del - sådan er det! På fys-udd. er der tit 80-100 sider fra dag til dag, men man prioriterer og læser det vigtigste...

Link to comment
Share on other sites

Det er sandt nok.. har læst at der findes Idræt, Fysioterapeut og Human Ernæring osv...

Men altså har også hørt at Idræt er der enormt enormt meget læsestof i? passer dette ?

Jeg behøver ikke det mest og vildeste avancerede, hvor man skal læse 800 sider på 2 måneder... det kan jeg næppe klare !

Det skal være en del simplere med måske noget praktisk indeni ?

Kom med gode råd tak ! :)

Det lyder da som om Fysioterapeut vil være oplagt. Jeg ved at man ihvert fald kan læse det i KBH, ligger ved Universitetsparken: http://kbhfys.dk/

Men sikkert også en del andre steder.

Du kunne også overveje Idræt og Medicin.

Og bare roligt. Hvis du kan klare gymnasiet bare nogenlunde, vil du også kunne gennemføre ovenstående uddannelser. Selvfølgelig kræver det hårdt arbejde :). Dog vil jeg dog skyde på at Fysioterapi uddannelsen er mindre krævende rent bogligt end Universitetsuddannelserne. Har jeg ret i det?

(Dog læser jeg ikke selv fys. men en helt tredje universitetsuddannelse).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share