Uddannelser


Pumba
 Share

Recommended Posts

Jeg har gået lidt og overvejet at tage en uddannelse inden for ernæring eller træning, for det ville sku være fedt at kunne få et job som beskæftiger sig med ens største interesse. Men jeg har på fornemmelsen at mulighederne er ret begrænsede og at der er mange om budet. Så vidt jeg ved er der et par af jeg som har nogle relaterede uddannelser ikke? Kan I ikke give mig nogle tip om hvad der er af muligheder derude. Og er det i det hele taget er realistisk fremtidsmulighed?

På forhånd tak for jeres hjælp gutter....jeg ved sku ikke helt hvad der skal ske i mit liv lige nu.

Link to comment
Share on other sites

På hvilket niveau ønsker du at uddanne dig? De uddannelse jeg lige kan komme på, tager fra 3 år og opefter, efter man har en ungdomsuddannelse (HF, HTX, studentereksamen, osv). Du kunne fx vælge:

fysioterapeut

medicin

humanernæring

idræt

diætist

En god idé kunne være at låne Politikens "Hvad kan jeg blive". Den er vist bygget op, så man kan søge under interesser (såvidt jeg husker). Held og lykke :)

Link to comment
Share on other sites

Pumba...Jeg kender en hel del der ingen uddannelse har, og som en af dem siger:"Uddannelse er for folk uden selvtillid!!"De klarer sig iøvrigt alle fint, og er faktisk ikke helt så fastlåste som de jeg kender der har både det ene og det andet..

Selv er jeg fysioterapeut, men det er absolut IKKE på grund uddanelsen jeg har fået min viden on træning.Uddannelsen giver en uundværlig viden i anatomi,fysiologi og diverse sygdomme/skader og optræning af disse, ligesom man, som ved alle videregående uddannelser, bliver en kritisk læser der ikke sluger alt råt.

Der er efter min mening for meget "fyld" i uddannelsen, men den sigter jo også på beskæftigelse indenfor sundhedssektoren.

Skulle jeg vælge om blev jeg dog nok ikke fys. igen men læste nok idræt eller medicin.Dit gennemsnit er fint, men måske ikke nok til medicin.Du kunne nok med fordel tage nogen enkeltfag på c og/eller b niveau for at få det op.

Link to comment
Share on other sites

hehe....medicin virker faktisk ret spændende men det er absolut ikke af den grund. Man er sku et fjols hvis man vælger sin uddannelse med det i tankerne.

Nej jeg har fået en kanon god e-mail af en som selv har læst medicin og den har fanget min interesse.

Måske skulle jeg egentlig have lavet en anden profil inden jeg postede det her, for folk har det jo med at stemple en ret hurtigt.

(Redigeret af Pumba ved 10:03 pm på Okt. 30, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Pumba: En mulighed er at læse 3 års idræt på universitetet og hermed blive bachelor (du kan derudover evt. læse en 2 års kandidatuddanelse). Herved får du muligheden for at få en solid viden om fysiologi i alle dens former, ernæring og træning (aerob, anaerob og styrketræning. Jeg læser selv idræt på Institut for Idræt på KU. Kontakt mig hvis du vil vide mere.

Link to comment
Share on other sites

OK, jeg er ikke så langt endnu. Jeg er på 3. semester, så der er lang vej endnu :)

Har aldrig chekket klinikbygningens lokaler ud. Har de noget udstyr som er værd at rive i ??

Jeg er på nuværende ikke bosat i Odense, men i Fredericia, så mine træningsrødder skal nok ikke primært slås i Odense lige nu :)  

Thomas

Link to comment
Share on other sites

tja, jeg ved det ikke rigtig,

det meste er baseret på maskiner men der er da også nogle frie vægte.

Mangel på plads er vist deres største problem.

Jeg vil ikke ligefrem klasificere det som to kosteskabe med en kondicykel og en håndvægt, men det er tæt på :biggrin:

Men du skulle da tage en kigger en dag.

Om ikke andet, så for det billige grin :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg da egentlig ikke det er. Jeg tror det er til fri afbenyttelse. Kan dog ikke svare dig med 100 % sikkerhed. Det ligger nede ved indgang A. Der er skiltet med det ligeså snart du kommer ind. Du kan da prøve at smutte forbi en dag og chekke det ud.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share