Fantastisk fisk...


Reeves
 Share

Recommended Posts

Ved ikke om i kender til denne fisk, hvis ikke så smut hurtist muligt ned i supermarkedet og køv den.

Den hedder Pangeus og udover at den er superlækker, sprængfyldt med protein og en fornuftig mængde fedt ER DEN BILLIG. 20 kr for 300 g. den indeholder ca. 25 g prot pr. 100 g. ca 7 g fedt. Er der nogen der har prøvet den og har nogle gode opskrifter. Plejer bare at stege den fedtfrit med dild salt og peber, dertil serveres ris og en god gang salat.

Link to comment
Share on other sites

Den hedder pangasius. Vi kalder den også for eksotisk tungefilet. Den er finere i det end rødspættefilet men lidt grovere end rødtunge, dog det man nærmest kommer på smagen af rødtungefilet udover skæreisinge.

Et godt tip er at dampe den i ovnen med lidt hvidvin eller evt en klat laksefars og så rulle fileten rundt om det.

Overstående er hvad jeg har sagt hver lørdag, 10 timer, de sidste 6 år! :w00t::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Den hedder pangasius. Vi kalder den også for eksotisk tungefilet. Den er finere i det end rødspættefilet men lidt grovere end rødtunge, dog det man nærmest kommer på smagen af rødtungefilet udover skæreisinge.

Et godt tip er at dampe den i ovnen med lidt hvidvin eller evt en klat laksefars og så rulle fileten rundt om det.

Overstående er hvad jeg har sagt hver lørdag, 10 timer, de sidste 6 år! :w00t::laugh:

Ja sorry pangasius, hedder den jo, den kan købes alle steder eftehånden, hvis i skal være sikre på at få den er det dog enten REMA1000 eller føtex/Bilka, Fakta har den normalt også.

Jeg skal da lige prøve den i øvnen som du siger, en anden fordel ved denne fisk er vel at den ikke har nogen tungmetaller ophobet i sig siden den jo opdrættes i bassiner ved mekongfloden?

Link to comment
Share on other sites

Hmm nu skulle jeg nok mene at Mekongfloden er ret meget mere forurenet end de fleste have verden over

Hvis det er en fisk, der er i bunden af fødekæden, er det nok ikke så slemt. Tun indeholder jo forholdsvis mere tungmetal, fordi der foregår bioakkumulation op igennem fødekæden.

Reeves - er du kommet igang med at træne tungt igen?

Kasper

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er en fisk, der er i bunden af fødekæden, er det nok ikke så slemt. Tun indeholder jo forholdsvis mere tungmetal, fordi der foregår bioakkumulation op igennem fødekæden.

Reeves - er du kommet igang med at træne tungt igen?

Kasper

Den var straks værre, altså med den tunge træning, men lad os ikke ødelægge tråden :bigsmile:

Jeg lover at denne weekend kommer min log op og køre igen selvom jeg holder pause i over en uge nu

kig evt. her Kaps det må du vide noget om..., http://www.bodyhouse.dk/idealbb/view.asp?t...23&pageNo=1

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share