Købe en Boksesæk?


Pumperen
 Share

Recommended Posts

Hey.

som overskriften lyder står jeg mellem at skulle købe en sandsæk.

jeg har 2 at vælge imellem men ved ikk hvilken

Nr. 1

Sejldug

90x30 cm - 22 kg

boxsack_challenger.jpg

Nr. 2

Slidstærkt nylon

100x35 - 30 kg

boxsackfitness100.gif

Jeg vil gerne have en sæk at slå til herhjemme både for træning og kondition og det hele. syntes det er fed at bokse og har selv gået til det men stoppede bar igen pga afstanden. så nu vil jeg have muligheden for noget hjemmetræning.

Sækken må gerne være sån den kan bevæge sig når man slår. har bevidst undladt læder eller kunstlæder sække da de føles så stive i det når man slår til dem. sækken må gerne kunne slås til så den bevæger sig en del. problemet er jeg aner bar ikk hvor tung de boksesække jeg slod på deroppe var. om det skal være en 22 eller 30 kg. prisforskellen er kun 300 og spiller ikk den store rolle for vil først og fremmest gerne have en sæk man kan blive glad for?

håber nogen har nogle gode råd eller andre forslag til købet ?

Edited by Pumperen
Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart vil jeg mene en 22kg er i underkanten, rent vægtmæssigt. Man kan faktisk få de fleste sække til at flyve en del rundt. Bliver de for små, kan det blive decideret irriterende. En tung sæk kan man bokse mere alsidigt på. Man kan infighte, med tunge slag, uden den flyver væk, og vil man have mere bevægelse på benene, er det ikke nogen nødvendighed at sækken flytter sig en masse. Man flytter sig bare selv. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg kunne selv være meget fristet til at købe sådan en satan (har du et link i øvrigt :smile:?)... men jeg bor i leje-lejlighed og har næppe mulighed for at sætte den op i loftet.

Har i nogle fikse alternativer? Kunne man evt "mobilisere" den lidt - feks stille den på en stol op ad væggen? Godt nok bevæger den sig så ikke, men tror i det kunne være en mulighed til at få lidt ekstra motion og øve slagkombinationer?

K

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke gå ned i en klub? Det vil 100% give langt bedre inspiration (plus man kan lære noget) end at sidde foran skærmen. :wink:

Anyway, her er der video'er man kan downloade:

http://forum.philboxing.com/viewforum.php?f=21

Her er et par sider, der også nogen gange har video'er:

http://www.fightbeat.com/

http://www.boxingscene.com/

På boxingscene kræver det dog at man bliver registreret som bruger. Det er dog ligeså gratis og nemt som her på MOL :4thumbup:

Med hensyn til at stille en sandsæk på en stol ( :blink::laugh: ), så tror jeg umiddelbart ikke det vil være så vellykket, men det er da et forsøg værd. Jeg tror bare hurtigt du vil anse pengene for at være spildt, hvis det er din eneste mulighed. Hvis i har et kælderrum, eller et udendørs tørrestativ kunne dét måske være en løsning? Ved godt det er koldt, men hvis Rocky kan... :laugh: ellers er der jo altid muligheden forat gå i en klub. Så kan man også lære de grundlæggende ting, så man får lidt mere ud af det. Og tro mig, der er mere i det end man lige regner med! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvorfor ikke gå ned i en klub? Det vil 100% give langt bedre inspiration (plus man kan lære noget) end at sidde foran skærmen. :wink:

Anyway, her er der video'er man kan downloade:

http://forum.philboxing.com/viewforum.php?f=21

Her er et par sider, der også nogen gange har video'er:

http://www.fightbeat.com/

http://www.boxingscene.com/

På boxingscene kræver det dog at man bliver registreret som bruger. Det er dog ligeså gratis og nemt som her på MOL :4thumbup:

Med hensyn til at stille en sandsæk på en stol ( :blink::laugh: ), så tror jeg umiddelbart ikke det vil være så vellykket, men det er da et forsøg værd. Jeg tror bare hurtigt du vil anse pengene for at være spildt, hvis det er din eneste mulighed. Hvis i har et kælderrum, eller et udendørs tørrestativ kunne dét måske være en løsning? Ved godt det er koldt, men hvis Rocky kan... :laugh: ellers er der jo altid muligheden forat gå i en klub. Så kan man også lære de grundlæggende ting, så man får lidt mere ud af det. Og tro mig, der er mere i det end man lige regner med! :smile:

Flet fissen :laugh:. Jeg ved godt, det ikke var det mest fikse, men det var bare en ide :blush:. Går skam også leger med tanken om at melde mig tili en klub. Vil du anbefale at man gør sig lidt erfaringer med boksning inden man kaster sig ud i kickboksning, som jeg leger med tanken om at gøre :smile:?

K

Link to comment
Share on other sites

Har bakset meget med boksebolds ophæng, det kan være en plage hvis man ikke har en loftsbjælke. Har haft den i en "chin-up" stang i en døråbning, men der var stort set kun plads til lige slag, har haft den i diverse kroge i loftet, indtil mit loft så ud dom væggen i en actionfilm (fyldt med skudhuller) og i et købt galgeophæng, som blev ved med at ryge ud af væggen.

Jeg har ikke nogen god løsning på det, men mit råd er bare, find et ophæng der er ca. 10x så solidt som du tror er nødvendigt.

Edited by skovtrolden
Link to comment
Share on other sites

jeg hænger den faktisk op ude :devil:

i en garage så der er rigelig pladds :P

bare nogle tykke trøjer på så går det nok :devil:

her er linket til butikken. så bar under boksning og sandsække.

der er mange gode varer plus billige styrketrænings tilbehør-

har fx. også købt læder handsker til træning for kun 76 kr :cool:

www.sport-tiedje.dk

Link to comment
Share on other sites

Flet fissen :laugh:. Jeg ved godt, det ikke var det mest fikse, men det var bare en ide :blush:. Går skam også leger med tanken om at melde mig tili en klub. Vil du anbefale at man gør sig lidt erfaringer med boksning inden man kaster sig ud i kickboksning, som jeg leger med tanken om at gøre :smile:?

K

Normalt er det jo en fordel at kiggeboksning inden man bokser rigtigt :laugh:

Ej, seriøst har jeg desværre kun erfaring med hvordan det virker den anden vej, fra kick- til boksning. I det tilfælde vil jeg sige, at de fleste kickboksere jeg har set, har en del besvær med sådan noget som benarbejde og vægtfordeling, der er en del anderledes når man ikke bruger benene til at sparke med. Jeg vil gå ud fra det vil være lidt det samme, den anden vej rundt. Når jeg sparrer med en kickbokser med samme erfaringsniveau som jeg har i boksning, får de whoop. Omvendt har jeg ikke meget lyst til at være derinde hvis de pludselig må sparke (og så hjælper det altså meget lidt at jeg også må :blush: ).

Jeg vil så sige, at det virker som om der er flere kampe at få i boksning end i kickboksning, og bredden og niveau'et virker umiddelbart også større i boksning. Har blandt andet sparret med en kickbokser der havde været nr. 3 til VM, og han var altså ikke god. Han kunne SLET ikke blive jysk mester i boksning, og derfra er der LAAAANGT til VM niveau. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share