Forbrænding ved styrketræning?


nex
 Share

Recommended Posts

Hvor meget forbrænder man ved styrketræning?

Ved konditionstræning er det nemt at holde øje med ens forbrænding, det kunne være lækkert hvis man også havde et metode til styrketræning. Så man kan tælle den tid man styrketræner med i sit samlede energiunderskud...

Altså f.eks.: hvor mange kcal forbrænder man pr. time ved styrketræning??????

(Dette er sikkert svært da der er individuelle forskelle og forskel i intensiteten af træningen...)

Link to comment
Share on other sites

Selvom vi ikke har rationering på spørgsmålstegn, så er der ingen grund til at svine med dem.

Hvor meget du forbrænder i timen på styrketræning afhænger jo ekstremt af hvordan du styrketræner. Hvilke øvelser, med hvor meget vægt, hvor lange pauser og hvor mange sæt i alt.

Jeg kan huske vi herinde på et tidspunkt, med assistance fra Morten Z, forsøgte at regne på energiforbruget ved styrketræning baseret på hvor meget vægt du flyttede, hvor langt du flyttede det, og kroppens nyttevirkning.

Jeg skal se om det kan graves frem.

Ellers kan du jo smide et pulsur på og se hvad snittet bliver over en time. Jeg har prøvet det et par gange hvor jeg gav den rimelig meget gas til træning, dvs. supersæt og ret korte pauser. Hvis jeg husker ret var resultatet 60-70% af maxpuls, hvor jeg kan (kunne :wink: ) ligge på 80% eller derover med en times spinning eller løb.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share