Alternativ til tun... og lignende produkter?


billyblanks
 Share

Recommended Posts

Hej,

jeg er meget glad for tun, først og fremmest fordi det er ren protein og godt (set ud fra en fornuftig økonomisk synspunkt, da jeg endnu har råd til at spise kylling-filetter så tit...) supplement til grøntsager (hvilket normalt er min frokost sammen med skummetmælk), men er efterhånden ved at køre en smule træt i det (man har nok heller ikke godt af at spise det samme hver evig eneste dag...?), derfor søger jeg et ernæringsmæssigt lignende produkt, og som også ligger i samme prisklasse, for man må da sige, at tun er et yderst billigt produkt taget i betragtning af det høje protein-indhold, få kulhydrat og fedt gram...

Anyone who knows?

På forhånd tak, til den der kan give mig inspirerende tips til skiftende valg af kød til frokost.

(no pålæg please :D )

Link to comment
Share on other sites

Hej,

jeg er meget glad for tun, først og fremmest fordi det er ren protein og godt (set ud fra en fornuftig økonomisk synspunkt, da jeg endnu har råd til at spise kylling-filetter så tit...) supplement til grøntsager (hvilket normalt er min frokost sammen med skummetmælk), men er efterhånden ved at køre en smule træt i det (man har nok heller ikke godt af at spise det samme hver evig eneste dag...?), derfor søger jeg et ernæringsmæssigt lignende produkt, og som også ligger i samme prisklasse, for man må da sige, at tun er et yderst billigt produkt taget i betragtning af det høje protein-indhold, få kulhydrat og fedt gram...

Anyone who knows?

På forhånd tak, til den der kan give mig inspirerende tips til skiftende valg af kød til frokost.

(no pålæg please :D )

Måske kan du finde inspiration her: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=7198

F.eks. står der:

Fødevarer med højt proteinindhold:

Tallene i parentes er: (g Prot /g Kulh /g Fedt) - alle pr. 100 gram

Sejfilet (19,3 / 0 / 0,3) = 96,6% af energien kommer fra protein

Frølår (16,4 / 0 / 0,3) = 96%

Torsk (18,9 / 0 / 0,6) = 93,3%

Tund i vand (25,2 / 0 / 1) = 91,8%

Proteinpulver (80 / 4 / 1,5) = 91,6% (Det mærke jeg bruger (Viking), de andre er nok så nogenlunde ligesådan)

Rødfisk (19,4 / 0 / 0,9) = 90,5%

Æggehvide (10 / 1,2 / 0) = 89,3%

Søtunge (18,7 / 0 / 1,1) = 88,3%

Gedde (19 / 0 / 1,2) = 87,6%

Krebs (14,6 / 1,2 / 0,5) = 86,3%

Aborre (18,1 / 0 / 1,3) = 86,1%

Kyllingebryst (fra den grønne slagter) (19 / 1 / 1) = 85,4%

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share