Customized fullbody vs. Bill Starr


timba
 Share

Recommended Posts

Jeg har brug for lidt gode råd angående hvilket program jeg skal køre. Jeg har tidligere kørt det fullbody program beskrevet nedenfor, men i jagt efter inspiration har jeg nu i en måned kørt Bill Starr med nogle få tilføjelser til læg og hase. Jeg har dog en følelse af at jeg ikke får brugt kroppen nok sammenlignet med det program jeg kørte før (fx når Bill Starr programmet dikterer en dag hvor brystræningen består af 3xdips - ingen bænk :))

Er det beskrevne fullbody program overkill/ineffektivt eller ser det fornuftigt ud? Jeg træner mandag, onsdag, fredag :)

Tak for hjælpen :4thumbup:

Fullbody program:

15 min. opvarmning på cykel (transport til centeret) :bigsmile:

Dødløft 2x8

Squat 2x8

Bænk 2x8

Military press 2x8

BOR 2x8

calf (stående) 2x8

lying hamstring legcurl 2x8

chin-ups 2xmax (1-2 fra failure)

dips 2xmax (1-2 fra failure)

barbell curls 2x8

pull-ups 2xmax (1-2 fra failure)

2xmave efter humør :wink:

15 min cykel (transport hjem)

Bill Starr programmet:

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=202

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brug for lidt gode råd angående hvilket program jeg skal køre. Jeg har tidligere kørt det fullbody program beskrevet nedenfor, men i jagt efter inspiration har jeg nu i en måned kørt Bill Starr med nogle få tilføjelser til læg og hase. Jeg har dog en følelse af at jeg ikke får brugt kroppen nok sammenlignet med det program jeg kørte før (fx når Bill Starr programmet dikterer en dag hvor brystræningen består af 3xdips - ingen bænk :))

Er det beskrevne fullbody program overkill/ineffektivt eller ser det fornuftigt ud? Jeg træner mandag, onsdag, fredag :)

Tak for hjælpen :4thumbup:

Fullbody program:

15 min. opvarmning på cykel (transport til centeret) :bigsmile:

Dødløft 2x8

Squat 2x8

Bænk 2x8

Military press 2x8

BOR 2x8

calf (stående) 2x8

lying hamstring legcurl 2x8

chin-ups 2xmax (1-2 fra failure)

dips 2xmax (1-2 fra failure)

barbell curls 2x8

pull-ups 2xmax (1-2 fra failure)

2xmave efter humør :wink:

15 min cykel (transport hjem)

Bill Starr programmet:

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=202

Hej Igen - ingen der har nogle kommentarer? Har da set nogle posts herinde med folk der virkede til at have styr på sagerne, kan i kommentere på mit fullbody program? Måske er der noget jeg ikke har taget højde for?

Link to comment
Share on other sites

15 min. opvarmning på cykel (transport til centeret) :bigsmile:

Dødløft 2x8

Squat 2x8

Bænk 2x8

Military press 2x8

BOR 2x8

calf (stående) 2x8

lying hamstring legcurl 2x8

chin-ups 2xmax (1-2 fra failure)

dips 2xmax (1-2 fra failure)

barbell curls 2x8

pull-ups 2xmax (1-2 fra failure)

2xmave efter humør :wink:

15 min cykel (transport hjem)

Umiddelbart så synes jeg ikke transport til centeret er særligt godt som opvarmning med mindre du virkelig giver den gas og vel og mærke ankommer omklædt da du ellers vil køle ned under omklæding (formentlig).

1) Jeg ville køre squat før dødløft, da squat kræver mere stabilisering i core muskulaturen end dødløft umiddelbart gør.

2) Hvorfor både chin ups og pull ups, prime moveren i begge øvelser er latisimus dorsi, om du får lidt variat tion på biceps betyder ikke rigtig noget.

3) Hvis du vil spare lidt tid kan du evt. droppe barbell curls, du får rimelig meget træning af biceps gennem bent over rows og chin-/pull-ups

4) Forstår heller ikke helt hvorfor lige at du har valgt at køre lying hamstring curls når du kører squat.

5) Jeg ville formentlig køre programmet i den her række følge

- Squat

- Bænk (bænk før dødløft, da dine ben måske er smadret fra squat og godt lige kan bruge en pause)

- Dødløft

- Dips

- BOR

- Chin ups / pull ups

- Calfs

- Military

- Mave

6) Jeg forstår godt du ikke føler dig helt smaret, dit workload ligger på 16 reps i alt i alle øvelser, jeg ved ikke hvad dit mål er med træningen men jeg ville sætte det op til 3x8 (og 3 sæt i dips/chins/pulls) for at få lidt højere workload.

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart så synes jeg ikke transport til centeret er særligt godt som opvarmning med mindre du virkelig giver den gas og vel og mærke ankommer omklædt da du ellers vil køle ned under omklæding (formentlig).

1) Jeg ville køre squat før dødløft, da squat kræver mere stabilisering i core muskulaturen end dødløft umiddelbart gør.

2) Hvorfor både chin ups og pull ups, prime moveren i begge øvelser er latisimus dorsi, om du får lidt variat tion på biceps betyder ikke rigtig noget.

3) Hvis du vil spare lidt tid kan du evt. droppe barbell curls, du får rimelig meget træning af biceps gennem bent over rows og chin-/pull-ups

4) Forstår heller ikke helt hvorfor lige at du har valgt at køre lying hamstring curls når du kører squat.

5) Jeg ville formentlig køre programmet i den her række følge

- Squat

- Bænk (bænk før dødløft, da dine ben måske er smadret fra squat og godt lige kan bruge en pause)

- Dødløft

- Dips

- BOR

- Chin ups / pull ups

- Calfs

- Military

- Mave

6) Jeg forstår godt du ikke føler dig helt smaret, dit workload ligger på 16 reps i alt i alle øvelser, jeg ved ikke hvad dit mål er med træningen men jeg ville sætte det op til 3x8 (og 3 sæt i dips/chins/pulls) for at få lidt højere workload.

Først, mange tak fordi du lige gad kommentere :-) Jeg tager punkterne enkeltvis:

1) Kører også squat først, fik ikke lige sorterert ordentligt :nonono:

2) Grunden var bare at jeg ville blive bedre til pull-ups og at jeg elsker chin-ups, men måske jeg så bare skulle skiftes med at lave dem hver anden gang?

3) Det hænder også jeg gør det i ny og næ, men tænker: hvad fanden, det er sikkert godt med lidt ekstra volume :superman:

4) Her ved jeg ikke om jeg er ude på et skråtplan, men ved squat arbejder halmstrings excentrisk(spelling/anatomi??) og ved curls, arbejder de koncentrisk (staveplade?) og det tænkte jeg måtte være god variation, men måske tager jeg fejl? :dry:

5 + 6) Det ser smadder fornuftigt ud. Vil forsøge at køre sådan fra på mandag og med 3x8 for at se hvor lang tid det kræver af mig (plejer ikke at træne mere end 1-1½ time)

Tak for comments :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share