Ikke nok protein!


tiavulu
 Share

Recommended Posts

Til RuneN.

Har du læst bogen? C. Campbell prøver jo ikke at vildlede folk, hvorfor skulle han det!? Dette studie har gjort ham ufattelig upopulær i mange kredse i USA simpelthen fordi folk ikke vil tro på hans studier. Og selvfølgelig er der tusindvis, der siger ham i mod. Jeg kan derimod ikke finde præcise kildehenvisninger på den side du refererer til???? Det ville ikke undre mig hvis den var drevet af kød-industrien af en eller anden form. Ligesom det er Mejeriforeningen og Danske slagterier, der betaler dyrt for at få deres brochurer om sund kost til syge/børn/teenagere/ældre ud til alle praktiserende læger og sygehuse. De har et formål med at markedsføre kød/æg/mælk som en vigtig del af en sund kost. C. Campbell har jo ikke lavet dette studie for at markedsføre bønner eller soyaprodukter! Han gør det for at oplyse. Jeg kan kun anbefale dig (og alle andre) at læse hans bog før I udtaler jer om den. Der er ikke lagt skjul på noget. Han ser tingene fra flere vinkler og gør også opmærksom på, hvis resultatet er usikkert eller negativt.

Og så skal det lige nævnes, at det selvfølgelig også var animalske produkter generelt, der havde negative effekter for helbredet, men han lavede specifikke forsøg, hvor det blev bevist, at et øget indtag af kasein (mælkeprotein) fremmede kræft, hejrtekarsygdomme m.v. og vice versa. Men nej animalsk fedt er da bestemt heller ikke godt.

Jeg siger jo ikke I skal leve af bønner, jeg giver jer bare lidt stof til eftertanke. Proteinpulver kan jo fås fra mange kilder f.eks. brune ris, soya, nødder, hvede, ærter, hamp osv. Og det siger jeg jo ikke, fordi jeg forhandler det! Jeg gør det for at være til hjælp...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share