Meget knasende knæ


Rarpix
 Share

Recommended Posts

Hey...

Jeg startede for et par år siden, med at få en lille knækkende lyd, når jeg bøjede mit knæ, og så strængte det ud igen. fx. Hvis du skal rejse dig, hvis du har sat på gulvet, skal sparke dynen af i sengen eller hvis du bare bøjer dit ben frem og tilbage.

Her på det sidste er det virkelig blevet nogle alvorlige knasende lyde der fremkommer, når jeg strækker benet ud, efter det har været bøjet. Der er faktisk knasende lyde i hele bevægelsen nu, og de er virkelig høje. Ved godt folk siger det er meget normalt med lyde fra knæet, men dette er virkeligt et ekstremt tilfælde, og alle jeg viser det til, siger de aldrig har hørt noget lignende, det er virkelig klamt siger De. Hvis jeg lægger hånden på, mens jeg bøjer det, kan man virkelig mærke der er noet gal, det knaser, knirker, sætter sig i hak m.m

Er der nogle der har erfaring med noget lignende, og syntes I jeg skal søge læge? Det genere mig ikke helt vildt, men det er virkelig nogle væmmelige knæk det giver, hver gang jeg bøjer mit knæ, skal næsten høres / mærkes før man kan forholde sig til det

ps. undskyld et lidt rodet indlæg, håber nogle vil hjælpe

Link to comment
Share on other sites

Hey...

Jeg startede for et par år siden, med at få en lille knækkende lyd, når jeg bøjede mit knæ, og så strængte det ud igen. fx. Hvis du skal rejse dig, hvis du har sat på gulvet, skal sparke dynen af i sengen eller hvis du bare bøjer dit ben frem og tilbage.

Her på det sidste er det virkelig blevet nogle alvorlige knasende lyde der fremkommer, når jeg strækker benet ud, efter det har været bøjet. Der er faktisk knasende lyde i hele bevægelsen nu, og de er virkelig høje. Ved godt folk siger det er meget normalt med lyde fra knæet, men dette er virkeligt et ekstremt tilfælde, og alle jeg viser det til, siger de aldrig har hørt noget lignende, det er virkelig klamt siger De. Hvis jeg lægger hånden på, mens jeg bøjer det, kan man virkelig mærke der er noet gal, det knaser, knirker, sætter sig i hak m.m

Er der nogle der har erfaring med noget lignende, og syntes I jeg skal søge læge? Det genere mig ikke helt vildt, men det er virkelig nogle væmmelige knæk det giver, hver gang jeg bøjer mit knæ, skal næsten høres / mærkes før man kan forholde sig til det

ps. undskyld et lidt rodet indlæg, håber nogle vil hjælpe

Jeg vil helt klart smutte fordi min doc...

det lyder ikke som den normale knasen, som jeg også kender.... bare mærkeligt det ikke gør ondt, hvis det knaser så meget... forsvindet det, når du bliver varm?

Link to comment
Share on other sites

Neej det er faktisk ligemeget om jeg er varm eller kold...

Men hvis jeg for eksempel vågner en nat, og prøver et par gange, så er det altså helt ekstremt knasen for det meste..

Vil ikke sige det gør ondt, eller jooh på en måde, det er bare en meget ubehagelig knasen, for det er somom hele knæet er ved at falde sammen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

hmmmm... Jeg havde det samme knas med mine knæ i den periode jeg for alvor satte fra i vækst... (dog lyder det til at dit tilfælde er mere ekstremt) føles dit lidt som om knæet er ved at vriste sig løs? føler du at knæet sidder meget løst?

Med alderen gik det lidt i sig igen (omkring 18års alderen ca)... Klog som jeg var tænkte jeg at det var ovre, og jeg turde nu at styrketræne ben... dog havde jeg ikke styr på formen i squat... og VELKOMMEN underlige/knirkende lyd igen... :hmmm:

Jeg har sidenhen holdt mig fra at træne ben i et års tid... indtil jeg faldt over nogle videoer på youtube... der beskrev hvordan man, med problemer i knæene, kan træne ben, og vupti... igang igen!

Det hedder:

Mange reps

Lav belastning

Sikker udførsel

Eksempeltvis i øvelsen: "leg extension" (på maskine) startede jeg ud med et opvarmningssæt på 10 kg/50 gentagelser... så 3 sæt med 15 kg/50 gentagelser... det er noget med at der inde i knæet frigives nogle smørrelsesvæsker når benet syrer til af mælkesyre... måske du har mere udholdenhed i dine ben end mig.... så kør 100 gentagelser i opvarmningssættet f.eks...

Forresten... hvordan reagerer dine knæ på at cykle? jeg cykler self 9 km til og fra træning på min mountainbike, og det hjælper virkelig mine knæ (og resten af benene for den sags skyld)

Min første post btw... skal lige ind i det her forumssjov... håber du kan bruge det til noget...

Meeen... lægen er slet ikke noget dårligt bud...!!! :smilejap:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share