Træningsprogram


kvnirvana
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er en ung fyr på 23 år. Jeg spiller fodbold, og vil derfor gerne udvikle eksplosivitet, så jeg kan løbe fra de andre :bigsmile:

Mit træningsprogram ser sådan ud

Mandag: Ben, mave, ryg

Tirsdag: Fodbold

Onsdag: Biceps, triceps, skuldre, bryst

Torsdag: Fodbold

Fredag: Ben, mave, ryg

Lørdag: Fodboldkamp

Søndag: Fri

Jeg kører følgende ben øvelser: Squat, Lever Seated Leg Curl, Lever Leg Extension og standing calf.

Kører med tung belastning, med eksplosivitet i den koncentriske fase. indtil nu har jeg kørt 3 sæt af 4 rep. med 2 min. pause efter hvert sæt, men har overvejet at kører 5 sæt af 5 rep. Hvad syntes i?

Kom venligst med konstruktiv kritik/ros af mit træningsprogram, især med henblik på at mit vigtigste formål er at udvikle eksplosivitet.

På forhånd tak

mvh kasper

Link to comment
Share on other sites

Hvad med det her program:

http://www.bodybuilding.dk/artikler/traeni...losivepower.php

Citat:

Der er mange sportsgrene som kræver at man er hurtig på benene. Om det er hurtighed eller springstyrke det drejer sig om, så gælder det om at opbygge en god portion styrke og eksplosivitet i benmuskulaturen. Nedenstående program er et all-around program for styrke og eksplosivitet i understellet, og kan bruges af alle lige fra basketballspillere til fodboldspillere.....

Link to comment
Share on other sites

Synes da det program der ser udemærket ud...det indeholder også sprinttræning og plyometrisk træning..og det er det, der skal til for at blive hurtig...det hjælper squ ikke kun at løbe til fodboldtræningen..så bliver du da i hvert fald ikke hurtigere end de andre...som du gerne vil være...

Link to comment
Share on other sites

har indført plyometrisk træning så mit program ser således ud:

Mandag: Ben, mave, ryg

Tirsdag: Fodbold

Onsdag: Biceps, triceps, skuldre, bryst, plyometrisk træning

Torsdag: Fodbold

Fredag: Ben, mave, ryg

Lørdag: Fodboldkamp

Søndag: Fri

Jeg kører følgende ben øvelser: Squat, Lever Seated Leg Curl,hamstrings leg curl, Lever Leg Extension og standing calf.

kører 5 sæt af 4 rep.

Mandag kører jeg med en belastning på 85% af max

Fredag kører jeg med en belastning på 75% af max

Vil gerne have svar på om det program jeg kører med her vil gøre mig mere eksplosiv? Og om øvelserne Lever Seated Leg Curl,hamstrings leg curl, Lever Leg Extension er nødvendige når jeg nu kører squat? Disse 2 spørgsmål vil jeg meget gerne have konkrete svar på.

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

jeg vil foreslå dig at selv finde ud af. hvordan du reagerer på denne træning...

Test dig selv i lidt blandede sprint længder - a la 0-15m 0-50m 0-100m og 0-200m.

og træn så dit program i 2-3 mdr. og Test dig så igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share