Skofskiftets tilpasningsevne


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger
Jeg læser det ovenstående, som den gamle holdning om at "pæreform" er bedre end "æbleform", dvs. det er farligere at have fedt tæt på de vitale organer.

Desværre synes jeg formuleringen er noget træls, da en lægmand der læser det ovenstående vil oprette en profil på MOL, for at skrive et indlæg om "Hvordan taber jeg mig på maven?". En beskrivelse som ovenstående skal nok være koncis, men jeg havde gerne set en tilføjelse: "Bemærk at punktfedttab ikke er muligt, og derfor kan dette kun opnås ved et generelt vægttab."

Nej punkt træning er ikke muligt, men ved folk som træner placeres kiloene sig anderledes. :wink:

Du vil kunne finde mange utrænede og som er normalvægtige som har en del bug fedt. Du vil også kunne finde overvægtige som er i god form og hvor kiloen er mere hensigtsmæssig placeret. :smile:

Det er også derfor der ofte bliver brugt bregning af forhold mellem hofte/talje som indikator for hvor sund man er, og ikke blot BMI.

Link to comment
Share on other sites

Det står til gengæld i hvert andet indlæg på MOL så mon ikke budskabet siver ind alligevel.

Ud fra hvor mange der kommer herind og vil høre om Atkins, fedtkur, Rigshospitalets kur og andet pop, er det vist optimistisk.

Men intet galt med optimisme!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share