Ur til intervaltræning


Zuffox
 Share

Recommended Posts

Jeg kan ikke huske, om jeg har lavet en tråd om emnet, men hvis jeg har - og der sikkert også er andre, der har - kommer der jo hele tiden nye og billigere ure til. :smile:

Sagen er den, at jeg for længst har villet løbetræne, men med intervalure, der mindst koster et godt par hundrede, er det lidt lakrids at begive sig ud i. Især når jeg engang havde et Ironman-ur, der desværre er blevet væk. :nonono:

Men hvis I kan anbefale nogle ure, der som førsteprioritet er så billige som muligt, ville de jo være fjong.

Link to comment
Share on other sites

Hey Zuffox. Den kan jeg hjælpe dig med - håber jeg.

Nu har du jo ikke specificeret, hvor mange hundrede kroner, urene må koste, men jeg går ud fra at 4-500 er fair nok.

Tjek i så fald Nike's ure af serien Triax. De har tre udgaver, Triax 10, 50 og 100 hver i to modeller - med smal og bred rem.

Jeg vil tage udgangspunkt i 50'eren, der er et 500 kr. ur. Det har flg. funktioner:

Interval segmenter: Det er muligt at indstille fem segmenter ad gangen, og deres varighed kan være fra 1 sekund til 9t 59m og 59sek. Denne serie af 1-5 segmenter kan afspilles 99 gange.

Mellemtider og stopur: Tallene i modellen (Triax 50) fortæller hvor mange mellemtider, der kan laves. Desuden er der også almindeligt stopur.

Dataindsamling: Du kan gemme op til 10 løb hvert på op til 50 mellemtider. Her kan man se snitfart per runde, hurtigste tid per runde, langsomste og antal runder.

[Alm. funktioner:] Udover træningstingene har uret to tidszoner, er vandtæt til 10 bar (100 m) har to alarmer og man kan self. skifte mellem 12 og 24 timers display.

Hehe, det ligner nærmest en reklame, men det er virkeligt et godt ur. Hvis du vil slippe 300 kr. mere kan du få det med lidt flere funktioner - bl.a. pulsmåler.

- Samuraien

Link to comment
Share on other sites

Lyder spændende, men har du et link til det specifikke ur? Nikes egen oversigt over ure at fuldkommen uoverskuelige, og deres priser svarer jo ikke lige frem til dem, der er i DK?

Prisen er nok noget i retningen af 3-500,- og nedefter, da uret som sagt ikke skal kunne det hele vilde - gider bare ikke løbe og kigge på et ur hele tiden for at se, hvornår der skal skiftes tempo. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hey Zuffox. Den kan jeg hjælpe dig med - håber jeg.

Nu har du jo ikke specificeret, hvor mange hundrede kroner, urene må koste, men jeg går ud fra at 4-500 er fair nok.

Tjek i så fald Nike's ure af serien Triax. De har tre udgaver, Triax 10, 50 og 100 hver i to modeller - med smal og bred rem.

Jeg vil tage udgangspunkt i 50'eren, der er et 500 kr. ur. Det har flg. funktioner:

Interval segmenter: Det er muligt at indstille fem segmenter ad gangen, og deres varighed kan være fra 1 sekund til 9t 59m og 59sek. Denne serie af 1-5 segmenter kan afspilles 99 gange.

Mellemtider og stopur: Tallene i modellen (Triax 50) fortæller hvor mange mellemtider, der kan laves. Desuden er der også almindeligt stopur.

Dataindsamling: Du kan gemme op til 10 løb hvert på op til 50 mellemtider. Her kan man se snitfart per runde, hurtigste tid per runde, langsomste og antal runder.

[Alm. funktioner:] Udover træningstingene har uret to tidszoner, er vandtæt til 10 bar (100 m) har to alarmer og man kan self. skifte mellem 12 og 24 timers display.

Hehe, det ligner nærmest en reklame, men det er virkeligt et godt ur. Hvis du vil slippe 300 kr. mere kan du få det med lidt flere funktioner - bl.a. pulsmåler.

- Samuraien

Hvad vil du anbefale, hvis man gerne vil have både pulsur og interval segmenter?

Link to comment
Share on other sites

Uden at prøve at lyde som en reklame for Nike, kan jeg sige, at deres pulsure også har intervalfukntioner. Endda også mere avancerede og med flere muligheder.

Under den side, jeg linkede til tidligere, skal du bare vælge "Pulsure" i menuen til venstre, så kan du se dem alle sammen. Men de starter desværre fra 5-600 og går op til 1200 ... så de er en tand dyrere.

Men så får du også puls, skridt, skridtlængde og antal per minut og samlet - derfor også afstand ... De kan mange ting!

Eller Googl Nike pulse, puls, træning, timing ... Der er en masse...

Men alternativt kan I tjekke Jeres lokale sportsmaster eller intersport, de plejer også at have træningsure i mange prisklasser. :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Nike-uret viste sig at være kæmpeberygtet for at gå i stykker konstant, så det købte jeg ikke. Blev anbefalet et Casio Lap 50, også kendt under det mundrette WS-110H-1AVHEF, men først efter jeg havde købt uret, opdagede jeg, at det ikke havde nok timere til det intervaltræningsprogram, jeg havde tænkt mig.

Så nu spørger jeg endnu en gang, denne gang med de krav, at uret skal have 5 timere eller mere og en mellemtidsfunktion samt en maxpris på den fornuftige side af 8-900,-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share