Sund snack?


FX30
 Share

Recommended Posts

Kender I det, at man sidst på aftenen har lyst til en snack? Eller i weekenderne!!!

Jeg aner ikke hvad jeg skal spise. Kan jo se at en almindelig ris-kiks er ren kulhydrater. Det samme gælder fedtfrie figenkiks.

Jeg synes ikke jeg gider frugt, da jeg spiser frugt i løbet af dagen.

Hvad gør I andre?...

FX30

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet gulerødder? De har et højt glykokemisk index, så de hæver dit blodsukker hurtigt og du får hurtigt tilfredsstillet din søde tand.

Ellers en skål hvor du kan blande forskellige nødder fx. hassel, valnødder eller mandler med rosiner og evt lidt chokolade :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet gulerødder? De har et højt glykokemisk index, så de hæver dit blodsukker hurtigt og du får hurtigt tilfredsstillet din søde tand.

Ellers en skål hvor du kan blande forskellige nødder fx. hassel, valnødder eller mandler med rosiner og evt lidt chokolade :bigsmile:

Rå gulerødder anses normalt for at have et lavt GI selvom et enkelt studie har vist et højt GI. Selv hvis man tager udgangspunkt i det høje GI er GL lavt, hvilket er det der siger noget om hvor meget blodsukkeret påvirkes. GI er tæt ved ubrugeligt når det står alene. Med andre ord er rå gulerødder ikke noget der påvirker blodsukkeret af betydning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share