Maven buler ud!


MadsT
 Share

Recommended Posts

Hejsa. Jeg er en dreng på 19 år, der vejer 66kg(BMI 19,3), er 1,85m høj og har en fedtprocent omkring de 9%.

Mit problem er dog at min mave ret ofte buler ud af, medmindre jeg suger den ind selvfølgelig ^^. Det er noget der især kommer om aftenen, men også nogle gange gennem hele dagen. Jeg ved at det ikke skyldes slap mavemuskulatur da jeg træner mine mavemuskler 3 gange ugenligt, og det kan da også ses når min mave vel at mærke ikke er oppustet.

Jeg har på fornemmelsen at det skyldes min kost, men da jeg spiser forholdsvis sundt og regelmæssigt kan jeg ikke helt forstå det.

Hvis nogen ved hvordan man får bugt med bulen, eller blot har en ide, er de mere velkomne til at skyde den af her.

Med venlig hilsen

MadsT

Edited by MadsT
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg tror det er noget i din kost du måske ikke kan tåle. En der er go til kost kan måske hjælpe dig.

Typisk får folk trænet masser af den øvre mave i traditionel crunches/mave øvelser. Træne den nedre del af maven (reverse crunches af div typer) Det kan måske hjælpe. Eller lidt statisk mave træning. Og hold en smule igen med at træne lænden hvis den er vild stærk.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Revese crunches kan da helt sikkert hjælpe, sagde jo heller ikke han skulle øge sin træning men bruge nogle øvelser der kan muligvis hjælpe problemet, maden nævnte jeg jo også som det første. :mad:

Edited by Sparta
Link to comment
Share on other sites

... sagde jo heller ikke han skulle øge sin træning men bruge nogle øvelser der kan muligvis hjælpe problemet, maden nævnte jeg jo også som det første. :mad:

Nu var det som sådan heller ikke rettet mod dig personligt - men jeg kan jo ikke forhindre dig i at tage det personligt ;-)

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

hjemmesiden siger når man trækker vejret ind en gang er det en gentagelse.

man skal gøre det af 3 sæt i x antal sekunder.

men hvor mange gentagelser skal man lave før det giver et sæt?

Tjek videoerne. Mener det er så lang tid som man kan. og det er 1 sæt.

Edited by BBRulez
Link to comment
Share on other sites

jeg har muligvis samme type problem, og på trods af flere års solid mave træning og kampsport. Så har intet hjulpet.

Har dog lige fået af vide af en fysioterapeut, at jeg skal prøve at vende mig til at vinkle hoften anderledes.

Således at jeg vinkler den mere fremad.

det kunne måske også hjælpe hvis jeg trænede baglår og den nedre del af mave regionen mere. og sørger for at strække lænden mere ud, så den ikke trækker så meget i hoften.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share