Pumpe overfor almindelig udholdelses træning..


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Jeg er lige begyndt på et træningsprogram for at styrke mine ben da jeg har haft ondt i mine knæ tidligere....

Jeg træner kun ben, og jeg træner f.eks. overlår med 15 gentagelser og det gør jeg så 3 gange, det samme gælder for underlår... det er ikke at pumpe vel? selvom man egentlig tager så meget man kan...

bagefter tager jeg så Dødsløft elelr dødspres er ikke sikekr på navnet men der tager jeg så 100-150 gentagelser hvor jeg så er smadret bagefter.... er det at pumpe? og hvordan definere man egentlig det at pumpe?

plus, hvordan får man maksimal effekt af sådan nogle benøvelser hvis man skal hoppe højt og blive hurtigere....?

på forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Hej alle!

Jeg er lige begyndt på et træningsprogram for at styrke mine ben da jeg har haft ondt i mine knæ tidligere....

Jeg træner kun ben, og jeg træner f.eks. overlår med 15 gentagelser og det gør jeg så 3 gange, det samme gælder for underlår... det er ikke at pumpe vel? selvom man egentlig tager så meget man kan...

bagefter tager jeg så Dødsløft elelr dødspres er ikke sikekr på navnet men der tager jeg så 100-150 gentagelser hvor jeg så er smadret bagefter.... er det at pumpe?

på forhånd tak!

Dødløft. Det lyder som et fuldstændig sindsygt program du kører :crazy: Kan vi få lov at se resten - er sikker på der er meget der kan forbedres! :smile:

og hvordan definere man egentlig det at pumpe?

No idea - hvad forstår du ved det udtryk?! Tror ikke det er en standardterm indenfor styrketræning?! :blink:

plus, hvordan får man maksimal effekt af sådan nogle benøvelser hvis man skal hoppe højt og blive hurtigere....?

Søg på eksplosionsstyrke - en del fodbold/basketspillere/ketchersportsudøvere mm. har for nyligt oprettet tråde om det samme.

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Hvis det er knæene du vil træne så er det det du skal fokusere på!

Hvad der ligge i begrebet pumpe må du vist definere nærmere hvis vi skal forholde os til det.

Med hensyn til knætræning så er fx lunches en kanon øvelse, som jeg selv har haft meget glæde af i forhold til knæenen. Men i princippet så er det "bare" styrketræning af de muskler, der er i knæområdet.

Afhængig af dit knæproblem så vil jeg anbefale dig evt. at konsultere en fys. Selv om man har ondt i knæene, så kan den rigtige knætræning føles lidt hårdt - og alligevel godt være det rigtige - derfor kan det være rart med lidt guidens om hvor hårdt, det må føles i den konkrete situation.

Link to comment
Share on other sites

Som svar på dette spørgsmål ---> plus, hvordan får man maksimal effekt af sådan nogle benøvelser hvis man skal hoppe højt og blive hurtigere....?

Kan jeg jo henvise til det emne som DU selv har oprettet om netop dette spørgsmål for ikke ret lang tid siden.

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...c=37663&hl=

Kapper

http://www.maxsyre.dk - Mellem/langdistance i Odense atletik

Edited by Kapper86
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share