Vægttab uden muskeltab


Brunsvigeren
 Share

Recommended Posts

Hey MOL,

Er en dreng på 18 år og 70 kg. Det jeg gerne vil, er at jeg gerne vil smide nogle kilo og sænke min fedtprocent, uden at min præstation i centret falder særlig meget. Grunden til, at jeg vil sænke min fedtprocent, er for at få flere markeringer til sommer :D. Mit spørgsmål er, hvordan jeg bedst muligt kan gøre det uden, at tabe for meget muskelmasse.

Da jeg ikke vejer så meget, har jeg overvejet om jeg overhovedet skulle bekymre mig for at tabe muskelmasse og præstation, da jeg jo ikke er en kæmpe bodybuilder ligt pt.

Jeg har tænkt på, om man kunne træne 3-4 gange om ugen med kalorieoverskud også konditionstræne i weekenden med kalorieunderskud, vil det føre til noget?

Eller skal man bare smide sig ud i konditionstræningen og stadig indtage 1½ - 2g protein/kg legemsvægt? + overholde sin normale træning.

På forhånd tak.

- Niclas

Link to comment
Share on other sites

Hvis du holder et kalorieunderskud på 500 kcl om dagen og vil du kunne smide en passende mængde fedt. Hvis du samtidig dyrker styrketræning, vil du kunne holde på musklerne, forudsat du sørger for at få indtaget en passende mængde protein, som du selv er inde på.

Der har været flere tråde her på MOL om zig-zag-diæter, hvor man veksler mellem kalorieunderskud og kalorieoverskud. Det jeg har fået ud af det er, at det kræver nøje planlægning af dit kalororieindtag, hvis det skal virke.

Hvis du vejer 70 kg kan det iøvrigt ikke være meget du skal tabe for at blive markeret. Hvor høj er du ?. (personligt hader jeg udtrykket markeret). Det er et spørgsmål om at have passende store muskler og en lav fedtprocent (10 eller derunder).

Link to comment
Share on other sites

Hvis du holder et kalorieunderskud på 500 kcl om dagen og vil du kunne smide en passende mængde fedt. Hvis du samtidig dyrker styrketræning, vil du kunne holde på musklerne, forudsat du sørger for at få indtaget en passende mængde protein, som du selv er inde på.

500kcal kan selvfølgelig ikke gælde for alle… :wink:

Det er en huskeregel - bevares - men for unuanceret. Mit bud på en mere nuanceret tilgang til kcalunderskud findes her.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share