Smolov 3 gange om ugen?


Bash
 Share

Recommended Posts

Smolov trænes jo 4 gange om ugen, men da jeg kun har mulighed for at træne 3 dage om ugen, ville jeg høre om det kunne betale sig at køre smolov de tre gange, og i stedet køre en uge ekstra, sådan at det bliver mere spredt ud.

Hvad mener i?

Edited by Bash
Link to comment
Share on other sites

Teoretisk set er det ikke helt problemfrit. Smolov Jr. er jo baseret på concentrated loading, hvor man med vilje "overtræner" i et stykke tid, for herefter at reducere træningsmængden (og intensiteten) voldsomt i f.eks. 1 uge, hvor man så opnår superkompensation... Så ved at sprede programmet ud, vil du måske ikke opnå denne "overtræning"..

Men på den anden side, så vil tung bænkpres med høj volumen 3 gange i ugen, nok aldrig skade ens bænkpres. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Teoretisk set er det ikke helt problemfrit. Smolov Jr. er jo baseret på concentrated loading, hvor man med vilje "overtræner" i et stykke tid, for herefter at reducere træningsmængden (og intensiteten) voldsomt i f.eks. 1 uge, hvor man så opnår superkompensation... Så ved at sprede programmet ud, vil du måske ikke opnå denne "overtræning"..

Men på den anden side, så vil tung bænkpres med høj volumen 3 gange i ugen, nok aldrig skade ens bænkpres. :4thumbup:

Nu skriver han jo ikke bænkpres, men lad os gå ud fra, at det er dét, han mener :smile:

Jeg tror nu at langt de fleste vil overloade på det, alligevel :smile: Det, som jeg ser som det største problem, er de mere advancerede løftere, der givetvis vil miste fart i løftet, på sådan program. For langt de fleste intermediære løftere, og for folk, der ikke afhænger så meget af fart, virker det som et udemærket program. :smile:

Og jeg mener sagtens at man kan køre det 3 gange/ugen @ 4 uger.

Noget helt andet er, at Bash bare skal til at køre reverse band dødløft 3 gange om ugen, og så glemme alt om det dér bænkpres halløj :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Charlie: PT er min lyst til at køre udstyr meget lille, og eftersom at mit næste 3-kamp er i efteråret, står den på grundtræning nu, og en gang imellem et smut i udstyret.

Torben: Det vidste jeg nemlig, og derfor min bekymring.

Moos: Nu er jeg jo langt fra en advanceret løfter, og rigtigt nok så planlagte jeg at køre den i bænk (eller rettere - skrå :crazy: ) Dødløft fra bands? Ja helt sikkert en øvelse jeg vil overveje :bigsmile:

Men jeg tror nu ikke at det bliver smolov denne gang - overvejer det stadig, lidt ligesom jeg overvejer noget WSB.

Link to comment
Share on other sites

Forresten moos:

Nu skriver du "mister fart" og her tænker jeg på at du mener at der ingen speed dage er?

I så fald kunne man vel indlægge noget speed træning? f.eks 5x3x55% på de mindre tunge dage (f.eks på 6x6 og 7x5 dagene?)

I øvrigt: Hvor langt skal man sætte sit max ned? Hvis mit max er 100 kg, skal jeg forvente at kunne køre 10x3 med 100 kg efter 4 uger? No f*** way, tror ikke engang at 10x3x90 er muligt.

Edited by Bash
Link to comment
Share on other sites

Bash jeg tror Moos tænker på top løftere og at der måske er nogen som kan miste lidt hastighed. Det er ikke noget du skal koncentrere dig om nu, de gange jeg har kørt programmet er det ikke gået ud over min hastighed tværtimod.

Og som Louis Simmons siger så er en af måderne at blive hurtigere på, det er ved at blive stærkere :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Bash jeg tror Moos tænker på top løftere og at der måske er nogen som kan miste lidt hastighed. Det er ikke noget du skal koncentrere dig om nu, de gange jeg har kørt programmet er det ikke gået ud over min hastighed tværtimod.

Og som Louis Simmons siger så er en af måderne at blive hurtigere på, det er ved at blive stærkere :4smartass:

Du har nok ret jan :smile: - har du et bud på mit sidste spørgsmål?

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt: Hvor langt skal man sætte sit max ned? Hvis mit max er 100 kg, skal jeg forvente at kunne køre 10x3 med 100 kg efter 4 uger? No f*** way, tror ikke engang at 10x3x90 er muligt.

Hvilken Smolov taler du om?

I Jr-udgaven vil et max på 100 medføre at man træner 10s*3r*92,5 kg i sidste træning i uge 3 (dvs. uge 4 i den strækkede version)...

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share