Nemt og hurtig program


Scorpi
 Share

Recommended Posts

Jeg vil jo meget gerne træne for at have en stærk og flot krop, men jeg har bare desværre meget lidt tid. Da jeg bruger lang tid på skolen og så også har en del arbejde der skal passes. Så jeg skal have mixet et lidt godt program sammen hvor jeg ikke skal tænke på så meget, altså et nemt program. Jeg har tænkt på at køre et slags HST program hvor jeg bare køre med 10 sæt i hele tiden f. eks og hvor jeg kun smider mere vægt på hvis jeg synes jeg kan klare det. Vil selvfølgelig prøve at smide maks på hver gang, men jeg har tænkt på at programmet skulle se sådan her ud:

Squat

Stående Calf Raises

Good-morning

Bænkpres

Incline Bench Press

Bent Over Rows

Chin-ups

Dødløft

Uprigth Row

Biceps-curl med stang

Lying Triceps Extension

abwheel

Hanging Reverse Crunch

alm mavebøjninger med benene på bækken

Jeg havde jo som sagt tænkt mig at køre 10 reps og 2 sæt i hver øvelse. Ville det ikke lyde fint? Altså der er jo nok noget i synes jeg skal lave om i programmet for at få mere ud af det og det vil jeg bare blive glad for. For vil gerne træne sådan at jeg for mest muligt ud af det på den nemmeste måde. Så jeg ikke spilder min tid :)

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke lidt af en tilsnigelse at kalde det HST, hvis du har samme antal reps og kun ændrer vægten når du mener du kan klare det ?

Et af grundprincipperne i HST er vel netop at øge belastningen gang for gang. Jeg forstå heller ikke helt, hvorfor du vil holde fast i samme vægt og antal reps ?

Øvelserne ser i mine øjne ok ud, men jeg er ikke ekspert på det område. Dog synes jeg du har mange maveøvelser. én øvelse burde vel være nok, mavsen får jo også en tur ved flere af de store compound øvelser.

;)

Link to comment
Share on other sites

variation i antal reps / set osv giver også lidt adspredelse i træningen, hvis du forstår..

enig med Diddley i at progressionen i vægten skal være lidt mere planlagt end når bare man har lyst.. :D

når først lår-basserne syrer og skriger af smerte tror jeg hurtigt at man kunne miste lysten til at smide flere pund på stangen.. :devil:

personligt har jeg haft stor glæde af HST programmet her fra siden, kan anbefales-

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
du får IKKE en flottere mave af 1000 maveøvelser, du får det af lav BF% Nøjes med én, vælg den bedste éne og det er CABLE CRUNCH!!!

Helt enig - cable crunch er en overset øvelse. Man kan ALTID øge vægten UDEN problemer - ikke som når man ligger på ryggen og bakser med en uhåndterlig vægtskive som er ved at rive skulderne af led. Desuden kan den træne maven i hele dens bevægelsesudsving - hvorimod den liggende udgave tvinger bevægelsen til standsning når ryggen når vandret. Og hvis cable crunch trænes rigtigt tager den hele maven - ikke bare øvre eller nedre del i højere eller mindre grad.

Link to comment
Share on other sites

Oki et HST program vil måske ikke tage mere tid, men altså jeg har lige kørt 2 uger igennem hvor jeg kørte med 15 reps og det tog alligevel 1½ times tid. Nu køre jeg så med 10 reps og det tager ca en time. Men altså jeg tror selv jeg vil få for lidt ud af at træne et rigtig HST program. F. eks har jeg ikke nogle RM at gå ud fra da jeg træner allene her hjemme og det vil jo sige at hvis jeg nu skal starte på 5 reps så vil jeg komme til at starte med alt for lidt vægt da jeg ikke vil vide hvor meget jeg skal smide på. Og det der med at man skal øge et hvis altal % tror jeg bare ejg ville køre vildt i da jeg jo ikke har så meget tid. Og det der med at jeg så ikke ville smide nok på stangen ved jeg ikke helt rigtig, men inden man begyndte at køre med % fik folk da alligevel en flot krop. Kan godt se at jeg nok skal have taget en mave øvelse af så jeg kun har 2, men ved ved bare ikke hvilken en det skal være. Maven er nemlig en af de ting som jeg gerne vil have rigtig flot. har desværre ikke mulighed for at lave CABLE CRUNCH. Men vil i ellers mene der er noget der skal laves om i programmet, og ville jeg ikke og få noget ud af at køre 10reps og 2 sæt i hver øvelse eller skulle jeg heller køre 8 reps og 2 sæt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share