Nyt trænings koncept?


ferdinand9286
 Share

Recommended Posts

Hej Derude!!!

Jeg kom til at tænkte på noget.

Hvis man er bekendt med 'Seiko Metoden' og 'Cyklus Træning', vil mit indlæg sikkert give mest mening.

Da jeg er meget glad for at træne bryst, tænkte jeg hvordan jeg kunne komme til at træne bryst 3-5 gange om ugen, uden at overtræne. Jeg prøvede Seiko metoden, hvor der trænes meget bryst 5 dage om ugen i 5 uger, men det var for hårdt i længden.

Derfor tænkte jeg på at kombinere cyklus træning (gradvis øgning i vægt) med seiko metoden (mange sæt og reps). Mit forslag er at man opdeler sin brysttræning så der fokuseres på den øverste del af brystkassen een dag, næste dag fokuseres der på den midterste del, og sidste dag fokuseres der på den underste del af brystet. Man tager 5x5 i bænk og 5x5 med håndvægte. Så en total af 10 sets og 50 reps i bryst, hver træningsdag.

Man begynder med lette vægte, men så der øges i vægt hver gang og efter 5-6 uger vil man være over sit max. Dette kombineres med hvile en uges tid, hvorefter den opbygget udmattelse i brystet over 5-6 uger vil resultere i radikal fremgang (Seiko princippet).

Hvordan lyder dette? vil 5-6 uger med hård brysttræning resulterer i overtræning? skal det hellere være 4-5 uger? Og vil man kunne øge sit max 5x5 på kun 5-6 uger i en cyklus? normalt tager jeg 8-9 uger om en cyklus.

ET andet spørgsmål, jeg vil også gerne tage på masse... vil det ske med så lave reps?

TUsind tak!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share