Hvilket produkt? (protein pulver)


Kristoffer88
 Share

Recommended Posts

Hej MOL'ere..

Jeg står og skal købe en ny omgang protein pulver og er lidt i tvivl om hvilket produkt det skal være og ikke mindst også hvilken type pulver der passer til mig. ( Det sidste produkt jeg har brugt er MRM - Metabolic Whey. )

Lidt om mig:

Jeg er 18 år. vejer ca 76 kg og er 188 høj.

Jeg træner 3 gange om ugen. Har trænet i 1½ år! Træner seriøst!

Jeg har svært ved, at tage på. Men har i længere tid spist meget Hvad jeg typisk spiser i løbet af en dag:

Til morgenmad spiser jeg 2 skiver groftkernet brød og drikker ca ½ liter mælk.

Ved 10 tiden spiser jeg 2 skiver rugbrød m. skinke og salat.

Kl halv 12 spiser jeg 4 skiver rugbrød m. skinke og salat. og spiser gerne noget frugt til.

Når jeg er kommet hjem fra skole (afhængigt af hvornår jeg får fri) spiser jeg gerne 4 skiver rugbrød m. tun i olie eller varmer aftensmaden fra dagen forinden.

Til aftensmad spiser jeg store potioner. Min mor står inde for sund kost, så det er altid sund mad.

Ved 23 tiden spiser jeg typisk en stor postion müsli med letmælk.

(Min kostplan er præget af, at jeg går i gym. dvs jeg ikke rigtig kan spise hvad jeg gerne vil. Ville gerne drikke 1 liter mælk til frokost og spise noget mere protein holdigt til frokost.)

(Hvis i har bemærkninger til min kost må i MEGET gerne komme med forbedringer el. kommentarer.)

Så mit spørgsmål til jer er:

Hvilken type pulver vil være optimal til mig? Weight gainer el. alm. protein pulver? (I må meget gerne henvise til mærke og evt. sælger)

Mvh. Kristoffer

Edited by Kristoffer88
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Til morgenmad spiser jeg 2 skiver groftkernet brød og drikker ca ½ liter mælk.

Ved 10 tiden spiser jeg 2 skiver rugbrød m. skinke og salat.

Kl halv 12 spiser jeg 4 skiver rugbrød m. skinke og salat. og spiser gerne noget frugt til.

Når jeg er kommet hjem fra skole (afhængigt af hvornår jeg får fri) spiser jeg gerne 4 skiver rugbrød m. tun i olie eller varmer aftensmaden fra dagen forinden.

Til aftensmad spiser jeg store potioner. Min mor står inde for sund kost, så det er altid sund mad.

Ved 23 tiden spiser jeg typisk en stor postion müsli med letmælk.

Bliver du ikke træt af skinke og salat? :wink:

Husk det er også vigtigt at variere kosten.

Tun

Røget Makrel

Makrel i tomat

Æg, omelet etc.

okse

skinke

kylling

bønner

nødder

Jeg går også på gym. På et tidspunkt lavede jeg nogle rigtig gode madpakker og det passede med at jeg kunne spise en lille rugbrøds sandwich med en eller anden form for proteinholdig pålæg, hver gang vi havde en pause. Dvs nærmest for hver 45. minut.

Som en af dem jeg træner med siger: Hvis du vil tage på så må du aldrig føle sult. Du skal hele tiden føle dig mæt. Spis aftensmad 2 gange og brug længere tid på madpakkerne. Så går det stærkt lige pludselig.

[produkthenvisning fjernet af moderator]

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Lidt om mig:

Jeg er 18 år. vejer ca 76 kg og er 188 høj.

Jeg træner 3 gange om ugen. Har trænet i 1½ år! Træner seriøst!

Jeg har svært ved, at tage på. Men har i længere tid spist meget Hvad jeg typisk spiser i løbet af en dag:

Til morgenmad spiser jeg 2 skiver groftkernet brød og drikker ca ½ liter mælk.

Ved 10 tiden spiser jeg 2 skiver rugbrød m. skinke og salat.

Kl halv 12 spiser jeg 4 skiver rugbrød m. skinke og salat. og spiser gerne noget frugt til.

Når jeg er kommet hjem fra skole (afhængigt af hvornår jeg får fri) spiser jeg gerne 4 skiver rugbrød m. tun i olie eller varmer aftensmaden fra dagen forinden.

Til aftensmad spiser jeg store potioner. Min mor står inde for sund kost, så det er altid sund mad.

Ved 23 tiden spiser jeg typisk en stor postion müsli med letmælk.

At sige du spiser meget med ovenstående kostplan holder ikke, og sund kost er jo ret afhængig af hvem der bedømmer det!

IMO mangler din kostplan overall mere mad. Mere protein, sundt fedt og kulhydrater ville ikke skade!

Hvis man skulle "pimpe" din kostplan lidt mere op vil jeg råde dig til indkludere ting som æg, avocado og hørfrøolie for at booste kcal-indtaget.

Et par kcal-rige meals som er nemme "on the go" kunne være:

En proteinshake m. 2 scoops pulver, 1 spsk. hørfrøolie og 1-3 stk frugt.

5 æg, 1 tomat og en masse rugbrød.

1 dåse tun + en spsk. miraclewhip balance. en tomat, noget salat og en dusk purløg i nogle rugklappere.

1 Avocado + en dåse tun mixet sammen, krydret med med salt, pebber og god sjat citronsaft - spis det med brød, til noget salat eller bare fra skålen. Direkte fra skålen er fint inden sengetid!

2 dåser makrel i tomat + rugbrød.

4 æg + 100g rejer + en dusk purløg, en håndfuld cherrytomater/en rød pebberfrugt - fint måltid inden sengetid.

Omelet af 3 hele æg og 4-6 hvider, Spinat, cherrytomater også lidt cheddar til toppen, gerne med et stk. frugt til dessert - fint måltid til efter skole.

Morgenmaden kunne ændres til en stor portion havregryn m. rosiner + mælk og en proteinshake m. 1 spsk. hørfrøolie.

Husk at få en stor shake m. masser af kulhydrater efter træning, eller i nødstilfælde en liter kakao.

Osv..

Men pulver vil ikke skade, og husk at du vil have nemmere ved at tage på hvis du spiser mere end du gør pt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share