At tabe sig; træning kost.


Polarræven
 Share

Recommended Posts

Hej alle..

Jeg skriver til jer da min kæreste, efter sin egen mening, har behov for at tabe sig, men ikke helt ved, hvilken indgangsvinkel hun skal bruge. Derfor har jeg sat mig for at hjælpe hende lidt.

Efter min mening er den rigtige vej sund kost og masser af motion men det er jo også den lange og måske lidt svære vej. Hun er slet ikke kæmpe på nogen måde men vil gerne "hurtigt" igang - ha en kickstart.

Derfor bestilte hun Heralife som siger at man skal erstatte 2 måltider om dagen med en af deres shakes og så spise ét måltid men hun har haft det dårligt i den uge, hvor hun tog det. Hun er begyndt at stykretræne og vi har foretaget en fornuftig kostomlægning.

Jeg styrketræner selv en del men mest muskelopbyggende og jeg er ikke så meget inde i slankeverdenen...

Men bør hun overhovedet drikke shakes?? - hjælper det når man skal tabe sig? Og er der evt. nogen der kan sige noget om Herbalife?

Taber hun sig når hun træner i maskiner? - eller skal man fokusere på konditions og forbrændings-træningen?

På forhånd tak....:)

Link to comment
Share on other sites

Efter min mening er den rigtige vej sund kost og masser af motion men det er jo også den lange og måske lidt svære vej. Hun er slet ikke kæmpe på nogen måde men vil gerne "hurtigt" igang - ha en kickstart.

Det ses simpelthen så tit. Nu har man besluttet der skal gøres noget ved sagen, men man vil egentlig godt have resultaterne nu, tak. Ja, faktisk helst i går.

Tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed.

Quickfixes som den slags er i bedste fald midlertidige resultater.

Herbalife er ikke andet end unødvendige kosttilskud og slankepulver til overpris.

Ud over det virker tilgangen rimelig fornuftig. En permanent kostomlægning og mere motion er vejen frem. Styrketræning i maskiner er ikke der hvor hun skal lægge sin energi i centret. Hun skal have instruktion i basisøvelser/flerledsøvelser med frie vægte så vidt muligt, og ikke spilde træningstid på isolationsøvelser og maskinøvelser. Resten af tiden skal bruges i kondimaskinerne, hvor hun forbrænder mest energi/tid. Der er rimelig frit valg og det er helt fint hvis hun bruger flere forskellige.

Shakes generelt er ikke nødvendigvis et problem når man skal tabe sig, men det er værd at overveje, hvor meget mæthed sådan en giver ift. energiindholdet. Man kan bestemt godt få dækket sit proteinbehov uden den slags, men det er da let at have med til træning, ingen tvivl om det.

Link to comment
Share on other sites

Hej alle..

Jeg skriver til jer da min kæreste, efter sin egen mening, har behov for at tabe sig, men ikke helt ved, hvilken indgangsvinkel hun skal bruge. Derfor har jeg sat mig for at hjælpe hende lidt.

Efter min mening er den rigtige vej sund kost og masser af motion men det er jo også den lange og måske lidt svære vej. Hun er slet ikke kæmpe på nogen måde men vil gerne "hurtigt" igang - ha en kickstart.

Derfor bestilte hun Heralife som siger at man skal erstatte 2 måltider om dagen med en af deres shakes og så spise ét måltid men hun har haft det dårligt i den uge, hvor hun tog det. Hun er begyndt at stykretræne og vi har foretaget en fornuftig kostomlægning.

Jeg styrketræner selv en del men mest muskelopbyggende og jeg er ikke så meget inde i slankeverdenen...

Men bør hun overhovedet drikke shakes?? - hjælper det når man skal tabe sig? Og er der evt. nogen der kan sige noget om Herbalife?

Taber hun sig når hun træner i maskiner? - eller skal man fokusere på konditions og forbrændings-træningen?

På forhånd tak....:)

Hejsa!

Man kan ikke komme udenom at skulle ændre sine kostvaner ( og motionsvaner!)hvis man har fået nogle kilo for meget på sidebenene og gerne vil være slank og trimmet igen. Men jeg forstår godt din kærestes behov for at få sparket projektet igang.

Jeg har faktisk selv gjort det samme (ikke herbalife, men nupo)for at opstarte et vægttab. Spiste/drak de der shakes i 2-3 uger, hvor jeg samtidig spiste frugt, grønt og lidt magert kød ved siden af (ialt 1100-1300 kcal. pr. dag).

Psykologisk betød det enormt meget at jeg ikke skulle tænke på at gå i supermarked, handle ind og lave mad og at jeg i det hele taget kunne gøre mad-siden så simpel som mulig. Det gjorde faktisk overgangen til den "fornuftige" mad ret opmuntrende, fordi jeg pludselig skulle spise mere hver dag (fremfor hvis jeg var gået fra min alm. sukkerholdige kost direkte til den sunde, så ville det jo føles som et fald/tab).

Du skriver at din kæreste har haft det dårligt. Betyder det fysisk dårlig eller ...er det humøret? Personligt ville jeg ikke kunne styrketræne på de der 1100 kcal.(som det jo nok er??) pr. dag. Måske skulle hun gå op på 1500 kcal??

Det er desuden vigtigt at hun har en realistisk plan for hvordan hun ønsker kosten skal være på længere sigt og hvad hun vil kunne fungere med.

Et andet spørgsmål er hvordan hun gerne have at kroppen skal se ud, - ikke bare nu og her til bikinisæsonen, men hvordan ønsker hun sig at hendes krop skal se ud om et år, om 3 år.......kan hun forestille sig hvordan hun virkelig gerne vil se ud om f.eks. 5 år fra nu?

Mht. træning er det en god ide at få noget glæde ind i arbejdet og feks. gå nogle ture ( sammen med dig?) istedet for at se tv om aftenen, sætte noget fedt musik på og danse (sammen med dig...), og der kan du jo godt være det gode eksempel for hende og føre lidt an :4thumbup: .

Der er så mange muligheder for at være i bevægelse - på den "fede" måde, uden at skulle begrænse det fysisk aktive til træningssalen alene. Mange bække små..........

Der står en lille smule om herbalife ( og nupo, slimfast m.fl. )på iform.dk

ved ikke om du/hun kan bruge det her til noget, men ville lige reagere, da jeg jo selv har spist lavkaloriepulver. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hold især fokus på kosten, det er utrolig svært at se væsentlige ændringer med motion - så skal der stor mængder motion til. Kroppens stofskifte (den samlede energiomsætning) er strikket sådan sammen at 80% bruges på proteinsyntese mm. som er rimelig konstant, derfor vil jeg mene at kosten er alfaomega i vægttabssammenhæng. Søg for at spise masser af grønt, fiberrigt og proteinrigt og undgå de hurtige kulhydrater. bare mine 2 cents :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share