dunknow.com


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Hej jeg har tidligere haft nogle emner om hvordan man kan komem til at blive mere eksplosiv men mest af alt at kunne hoppe højere.

hertil har jeg så fundet et program : www.dunknow.com I må meget gerne tjekke det ud og sige om sådan nogle programmer bare er nogte opdigtet noget og at man i virkeligheden bare burde løfte vægte... Ellerom det virkelig hjælper?

Link to comment
Share on other sites

hvad er GHR?

Men det dre vodybuilding er jo også sådan et program, så hvorfor skulle dte være bedre ?

Fordi det site du linker til er fyldt med hype og bs for at sælge et produkt. Det der findes på Bodybuilding.com er et program udviklet af en anerkendt inden for området. Han skjuler ikke programmet men lægger det gratis ud så du kan prøve det og alle udefra kan kritisere det hvis det er det de vil.

Ud fra min vurdering er det et glimrende basalt program, der kan en ting: få dig til at hoppe højere. Det er ikke dækkende hvis du allround skal blive en bedre basketball spiller, men jeg er overbevist ud fra en træningsfaglig vinkel, at du kommer til at hoppe højere af det :smile:

På dit site er det skjult overhypet og jeg gætter på det lige som alle de andre programmer der sælges fra lignende sider er noget crap. Jeg ville spare pengene og bruge dem på et medlemsskab af en vægtløfterklub, hvis det ellers er en i nærheden af din bolig. Det vil være den bedste invistering du kan gøre dig.

Link to comment
Share on other sites

Okay mange tak..'

imens jeg læste om hans program så lagde jeg mærke til at han sagde at : "who say plyometric training is dangerous may indeed be correct! "

Hvordan kan det være farligt?

Det der Plyometric træning kendre jeg ikke så meget til, men vores baskettræner anbefalede det til os har dog ikke kastet mig ud i det endnu - men skulle jeg det hvis jeg ønsker at kunne hoppe højere?

Link to comment
Share on other sites

Okay mange tak..'

imens jeg læste om hans program så lagde jeg mærke til at han sagde at : "who say plyometric training is dangerous may indeed be correct! "

Hvordan kan det være farligt?

Det der Plyometric træning kendre jeg ikke så meget til, men vores baskettræner anbefalede det til os har dog ikke kastet mig ud i det endnu - men skulle jeg det hvis jeg ønsker at kunne hoppe højere?

Hvis det gøres forkert er det ineffektivt og i værste fald en vej til skader.

Prøv at følge programmet, der er indlagt plyometrisk træning. I fornuftig dosering på et fornuftigt tidspunkt.

Plyometrisk træning skal man forstå i dybden inden man kaster sig over det :smile:

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Efter at have læst nogle andre emner om Eksplosionstræning så er det gået op for mig at der er stor fprskel på hvordan man træner musklerne...

Jeg ¨mener jeg er en af dem som er hurtig på en 5 kilometers tur men en af de langsommere på en sprint, hvad kan jeg gøre for at gøre dette anderledes da jeg heller ville være langsom på en lang stræning og hurtig på en kort?

Vigtigt sprøgsmål: Jeg overvejer at suplere mit træningsprogram med svømning en eller to gange om ugen.... men ville det overhoevedet hjælpe på noget som helst anden end at det er behageligt med en dukkert?

Link to comment
Share on other sites

Efter at have læst nogle andre emner om Eksplosionstræning så er det gået op for mig at der er stor fprskel på hvordan man træner musklerne...

Jeg ¨mener jeg er en af dem som er hurtig på en 5 kilometers tur men en af de langsommere på en sprint, hvad kan jeg gøre for at gøre dette anderledes da jeg heller ville være langsom på en lang stræning og hurtig på en kort?

Vigtigt sprøgsmål: Jeg overvejer at suplere mit træningsprogram med svømning en eller to gange om ugen.... men ville det overhoevedet hjælpe på noget som helst anden end at det er behageligt med en dukkert?

Svømning er godt for ledene. Desuden er det kanon konditionstræning.

Jeg sender dig lige de øvelser i aften, som jeg har lovet dig. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Svømning er godt for ledene. Desuden er det kanon konditionstræning.

Jeg sender dig lige de øvelser i aften, som jeg har lovet dig. :smile:

jeg er godt klar over at svømning er godt for ledene og var også klar over at det gav noget kondition, men er det værd at bruge sin tid på det eller burde man bare løbe en tur med nogle intervaler i stedet?

Link to comment
Share on other sites

jeg er godt klar over at svømning er godt for ledene og var også klar over at det gav noget kondition, men er det værd at bruge sin tid på det eller burde man bare løbe en tur med nogle intervaler i stedet?

Konditionsmæssigt vil du opnå mest ved interval-løb. Til gengæld er der den ulempe at det vil medføre større restitutionskrav til kroppen end svømning. Så det handler om at se det i forhold din øvrige træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share