Squash Århus?


Honey84
 Share

Recommended Posts

Halløjsa... :devil:

Er der nogen som kender til en god Squash klub i Århus, som de vil anbefale og evt. hold for begyndere? Har aldrig spillet det før, men har besluttet mig for at det skal prøves..og dertil dukker endnu et spørgsmål op, en god begynder ketcher? mærke/vægt/pris?

På forhånd tak :superman:

Edited by Honey84
Link to comment
Share on other sites

Halløjsa... :devil:

Er der nogen som kender til en god Squash klub i Århus, som de vil anbefale og evt. hold for begyndere? Har aldrig spillet det før, men har besluttet mig for at det skal prøves..og dertil dukker endnu et spørgsmål op, en god begynder ketcher? mærke/vægt/pris?

På forhånd tak :superman:

Hey,

Hvis du er begynder, så ville jeg forslå dig, at bruge lidt transporttid og så ta' til horsens istedet.. Vi har supergod begynderundervisning..

Eller er der åbyhøj som det næste "tætte på", men de har ikke plads pga vibylukning og ikke rigtigt noget begynder.. ellers er der hammerum - der ligger ikke noget rigtigt i århus.

Til det med ketcher - køn, styrke er relevant, men i starten skal du gå efter en under 130 ville jeg forslå dig - bruger selv 120. Hammer, Dunlop, Prince - ret billig..Tecnifibre .. prøv prøv prøv, men start billigt og let

Edited by Randi-Squash
Link to comment
Share on other sites

Der er med ujævne mellemrum pige/kvindetræning i Åbyhøj squashklub om søndagen (ca. hver 3. uge), og man må godt dukke op selvom man ikke er medlem, men overvejer det. Det står på http://www.aabyhojsquashklub.dk/index.htm når der er træning, men hvis jeg hører noget, kan jeg også lige skrive det her.

Niveauet er meget blandet, de fleste er motionister, men der bliver ihvertfald ikke kigget skævt til en hvis man er nybegynder!

Link to comment
Share on other sites

tak, for dit svar..smiler. Kan se de har et tilbud med fuldtidsmedlem kun koster 450 kr. kan man så også frit komme til undervisning? :innocent:

Det kan man, ihvertfald til kvindetræningen. Der er også træning hver tirsdag, der ved jeg ikke om man skal have et vist niveau for at være med. Men prøv at maile til Sonny og spørg, adressen står ved tilbuddet. Det gode ved squash er at man også kan træne selv (når altså man først har lært teknikken, det skal man altså have undervisning i!), og derfor ikke er fuldstændig bundet af en makker. Men det er unægteligt sjovere når man er 2! :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hej Randi,

Kan du ikke anbefale en Squash-klub/bane for mig?

Jeg har spillet on-off fra jeg var ung (dvs fra jeg var eb 16år gammel knægt) i kbh/farum/birkerød.

Er nu flyttet til århus og skal have tiden til at gå med noget squash mens jeg venter på at vandet bliver varmere til jeg igen kan tæske noget vand og bølger med kitesurrfing.

Men i mellemtiden er jeg på kig efter noget squash.

Lader til at du har kendskab til diverse squash-klubber i århus.

Vigtig er det, at banerne er lækre og at der er lidt klub-hygge-miljø så man kan mingle. Har nemlig ikke en spillemakker. Dernæst må det meget gerne ligge tæt på hvor jeg bor - dvs nær centrum/kommunehospitalet.

Har været inde at se på åbyhøj squashklub - ikke lige et hit.

håber du har alternative forslag..

samir

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share