Kommentarer på hurtigt styrke-træningsprogram


bjarke
 Share

Recommended Posts

Jeg har kørt et træningsprogram et godt stykke tid, og jeg vil gerne spørger om det kan forbedres. Ideen er at det skal tage så lidt tid som muligt og bl.a. derfor så vidt muligt ikke skal bruge maskiner (som ofte er optagede), og at det skal træne hele kroppen. Det tager mig typisk 25 minutter at komme gennem programmet og 10 minutter til udstrækning bagefter. Jeg undgår pauser ved at lave 2 øvelser sammen. Jeg kører 2 sæt af hver øvelse (jeg læste i en artikel her på motion-online at 3 sæt var spild af tid). Jeg ændrer rækkefølgen hvis jeg så kan undgå at vente ved vægte eller en maskine.

5xDumbbell Rear Lunge

5xDumbbell Bent-over Row

-----

5xLying leg curl

5xDumbbell Curl

-----

15xIncline Crunch (ingen belastning)

7xWeighted Hyperextension (lav belastning)

-----

15xSingle Leg Calf Raise

5xDumbbell Lateral Raise

-----

udstrækning for hele kroppen

Jeg ville gerne have en afløser til lying leg curl, da den kræver en maskine og er meget isoleret. Imidlertid har jeg ikke fundet nogen andre øvelser som træner baglåret hele vejen fra strakte ben til bøjede ben. Jeg forestiller mig det er vigtigt at træne baglåret for at få en balance i styrke i forhold til forlåret.

Der mangler åbenlyst en tricepsøvelse i dette program, men sagen er at jeg har nogen problemer med min venstre albue som gør at jeg ikke har kunnet træne det i lang tid - alle tunge tricepsøvelser jeg har prøvet forværrer situationen. Derfor kører jeg simpelthen armstrækninger et par gange om dagen hver dag for dog at få lidt træning ind. Det er selvfølgelig ikke optimalt, men sådan må det være.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share