To nyheder: Træningskort og Powerbags


Morten Z
 Share

Recommended Posts

To nyheder på Motion-online:

1. Træningskort (Print and train). En samling af printervenlige kort, som skal gøre det nemt at lave varieret egen-træning eller træning for hold. Samlingen vil blive udvidet med tiden. I er velkomne til at komme med ideer.

2. Powerbags. En del af træningskortene retter sig mod brug af Powerbags, som fra næste uge vil kunne købes i Motion-onlines shop.

Link to comment
Share on other sites

Rigtig gode artikler, Morten.

Jeg træner selv med sandsæk, og kan helt klart bakke op om, at sandsækken er et alsidigt og udfordrende redskab.

Du nævner ikke, at sandsækken kan bruges til hypertrofitræning. hvilket den er udemærket til med programmer som Pavel's Bear-rutine og Stanley's EDT.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt Hr. Kirchebrandt. Jeg har valgt at lægge fokus på de funktionelle aspekter, men det er en oplagt tilføjelse til programsektionen.

Træningskortene kan selvfølgelig også bruges til en hjemmelavet sandsæk.

Link to comment
Share on other sites

Synes der er rigtigt mange gode øvelser, men som Fysioterapeut hvor man ofte har med utrænet personer at gøre, kunne jeg godt bruge lidt flere øvelser på et lidt lavere nivaeu.

Såsom en supplement til øvre rygtræning istedet for chins.

Evt. fatmans pullups, en slags bands pulls eller lign.

En armpullups synes jeg ikke rigtig er relevant at skrive et øvelseskort på, da meget få mennesker er istandt til bare at lave en enkelt.

Men ellers vil jeg da sige at jeg allerede har printet en del af dem ud og fået dem lamineret :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak for feedback. Det kan godt være at OAP kan skræmme nogen væk (ikke mindst mig selv :wink: ).

Det er planen, at lave flere kort og det er en god ide at lave en stribe der er fokuseret på lettere træning. Evt. hvor baggrunden er mere "klinisk".

Link to comment
Share on other sites

Så er vi i gang herhjemme: Konen og undertegnede legede lige lidt med Powerbags inde i stuen, inspireret af træningskortene. Det er en helt ny fornemmelse at kunne smide med sine "vægte" inde i den fine stue. Og det er god træningshumor, når sandet forskubber sig inde i sækken under de hurtige øvelser. I går trænede jeg i øvrigt relativt tungt og intensivt med 10, 20 og 30 kg-sækkene, og jeg havde nogle dygtige DOMS i dag, men det blev løsnet op med lidt squat og stem.

mvh Myomax

Link to comment
Share on other sites

 Share