Danmark repræsenteret ved VM i marathon


Diddley
 Share

Recommended Posts

Ville bare lige sikre mig, at alle er klar over at Anne-Mette Aagård er forhåndsudtaget til VM på marathondistancen. VM afholdes i Japan i august. AMÅ satte ny pr i Hamborg med 2.35, altså en km. tid på 3.40 :w00t:

Det er rart at se, at vi kan blande os til de store stævner, og at en hård træningsindsats giver resultater. AM løber normalt mellem 180 og 220km om ugen - det synes jeg er imponerende.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er superflot af hende og helt på sin plads, at hun er udtaget til vm selvom hun løb 1 minut under det danske udtagelseskrav (som var 2.34).

Det er mig ganske enkelt en gåde, hvordan hun kan holde så høj en træningsmængde (over tid) og samtidig passe et job :blink:

Jeg snakkede med hende igår til Puma's Charity Run ved rigshospitalet. Hun løber hver dag til og fra arbejde, det giver en stor del af hendes træningsmængde.

Men, det er imponerende, hun har jo en gennemsnitlig daglig træningsmængde på 25-30km.

Jeg vil ikke forklejne alverdens højt betalte sportsstjerner, de arbejder også hårdt. Men, jeg kan ikke lade være med at have respekt for udøvere som hende, der er i stand til at træne i det omfang, passe et almindeligt job, og så uden at få noget særligt økonomisk udbytte. Så brænder man altså for sin sport.

Jeg har tidligere arbejdet sammen med en kapgænger i verdenseliten. Han gik 14km. på arbejde, intervaltrænede i frokostpausen, og gik så hjem igen fra arbejde. Imponerende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share