Søvn


Pelle Drews
 Share

Recommended Posts

Hej MOL.

Da jeg har hørt man gerne skulle have minimum 8 timers søvn i døgnet, går jeg i seng kl. 21.25 til 21.30 (jeg skal op kl. 6).. og troede det var helt normalt at tage op til en halv time 45 min. om at falde i søvn men mine venner tager omkring 10-15 min!

Kan man gøre noget sådan man hurtigere falder i søvn?

Link to comment
Share on other sites

Kender godt dilemaet, men hvis du er fysisk udmattet falder du lettere i søvn så nu hvor det er cutte tid så bare dyrk en masse motion og træn.

Så vil du sagtens kunne sove om aftenen ;)

Det virker for mig :laugh:

Edited by AndersB_
Link to comment
Share on other sites

Det behøves ikke udelukkende være fysisk aktivitet. Hvis du har siddet og programmeret c++ 6 timer en dag, så kan jeg garantere dig for at du kan sove med det samme. Så det er både fysisk og psykisk aktivitet der kan gøre dig træt.

Link to comment
Share on other sites

Det er slet ikke unormalt, at skulle bruge 30-40 min på at sove.

Jeg synes godt nok at det lyder som meget, RIGTIG meget... :blink: Har du nogen undersøgelser? For det virker jo umiddelbart som om de fleste falder i søvn væsentligt hurtigere, hvis man ser på indlæggene i tråden her :smile:

Jeg er som regel også kun 5-10 minutter om at falde i søvn, især hvis jeg har læst lidt først.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er som regel forholdsvist længe om at falde i søvn. Dog falder jeg stort set altid hurtigt i søvn hvis jeg har været fysisk aktiv hele dagen, på en spejderlejr fx, men et enkelt pas gør det altså ik for mig. Tror generelt jeg tænker for meget når jeg først har lagt mig i sengen, har svært ved at slå hovedet fra.

Mener engang at have hørt noget om, at vi sover i søvnkurver, og at man skal afpasse sin søvn efter dyb og let søvn eller sådan noget. Nogen der kender til dette og kan uddybe det?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan have dage hvor jeg skal ligge i over en time for at falde i søvn, min søvnrytme er generelt rimlig ødelagt + jeg kan altid sove til jeg vågner aka ikke noget vækkeur eller lignende. Jeg har udviklet et inderligt had mod at ligge mere end 2 min inden jeg falder i søvn der har gjort at jeg tit vælger at se serier indtil jeg er så smadret at jeg ikke kan se ud af øjnene inden jeg ligger mig til at sove.

Hvis jeg har fået bare et par timers søvn kan jeg ikke falde i søvn igen. Ting som middagslur/powernap har altid været en fysisk umulighed for mig...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share