Er i tvivl om kreatin hjælp mig!


Drazen
 Share

Recommended Posts

Jeg har købt 2kg kreatin hos xxxxxx der står på æsken at jeg skal tage 2g kreatin om dagen og kan det passe at det kun er 2 gram.

og hvor meget vand skal det så blandes op i og synes ikke det lyder realistisk at man kun skal tage to gram når jeg har købt 2kg fir så er der til 1000 dage.

jeg ville virkelig være glad hvis der var nogle af jer eksperte på det område der vil forklare mig hvor meget jeg skal tage og den slags

Tak på forhånd!

Edited by Arne
Kosttilskuds firma nævnt
Link to comment
Share on other sites

På min bøtte kreatin anbefaler de at blande det op med 0,5 liter vand per 2g. Om det er videnskabeligt underbygget ved jeg ikke, men det har da virket for mig ind til videre.

Men læs evt. kreatin FAQen her på MOL, selvom det virker tosset at have købt det uden først at undersøge hvad du vil anvende det til..

Link to comment
Share on other sites

Kreatin forhøjer optagelsen af væske i musklerne, i princippet kunne man drikke et antal liter vand og der ved øge sin vægt, jo mere man drikker jo mere tager man på... men sådan virker det ikke lige helt

hvis det er første gang du er på kreatin så start evt med en loade fase, hvor du tager 15g om dagen fordelt over 4glas, jeg pleger bare at tage 5g ned i et glas og flyde det op

men over hele dagen skal der drikkes rigeligt med vand

et godt skud ville være ca 4liter vand om dagen, så for du rigeligt at drikke og dækker alle behov

Link to comment
Share on other sites

Kreatin forhøjer optagelsen af væske i musklerne, i princippet kunne man drikke et antal liter vand og der ved øge sin vægt, jo mere man drikker jo mere tager man på... men sådan virker det ikke lige helt

hvis det er første gang du er på kreatin så start evt med en loade fase, hvor du tager 15g om dagen fordelt over 4glas, jeg pleger bare at tage 5g ned i et glas og flyde det op

men over hele dagen skal der drikkes rigeligt med vand

et godt skud ville være ca 4liter vand om dagen, så for du rigeligt at drikke og dækker alle behov

og hvad skulle potentialet være i at indtage en så excessiv mængde vand? - yderliegere belastning af nyrene efter udvaskning af xx gram kreatinin?

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share