Kreatinindtag i forhold til en blandet træningsuge


thomasg
 Share

Recommended Posts

Hej hej.

Jeg vil gerne prøve at se hvad lidt ekstra kreatin kan gøre for mig. Jeg har læst en del om det blandt andet her på motion-online, men har dog stadig et par spørgsmål ang. mængde, hyppighed og tidspunkt i forhold til den træning jeg laver.

En typisk træningsuge for mig ser sådan her ud:

Mandag: Løb (3 til 5 km. på en ½ time. Mere for hyggens end for træningens skyld)

Tirsdag: 1 time rimelig intens kickboxing

Onsdag: styrketræning med maskiner og frie vægte i 1 time til 1½

Torsdag: 1 time rimelig intens kickboxing

Fredag eller lørdag: styrketræning med maskiner og frie vægte i 1 time til 1½ (den anden dag laves der ikke noget)

Søndag: ingenting

Men plan er:

Starte med en load periode på 7 dage med 20 gram om dagen fordelt på 4 gange.

Derefter er jeg så lidt i tvivl om hvad jeg skal. Skal jeg indtage 2 gram om dagen eller skal jeg indtage 4 gram hver anden dag. Er der nogle dage hvor det er bedre at indtage kreatin set i forhold til min træning?(Har jo læst at kreatinindtag er mest effektiv hvis det indtages efter træning, men er træningstypen og intensiteten ligegyldig?)

hvad skal jeg de dage jeg ikke træner eller hvis jeg skipper træningen af en eller anden grund?

Jeg er i øvrigt en mand på 22 år, 1.75 m. høj og vejer ca. 65 kg.. (ville gerne tage på i muskelmasse..:))

Håber nogen kan hjælpe mig lidt og håber ikke jeg spørger om noget andre allerede har spurgt om, men i så fald vil jeg være rigtig glad for en henvisning.

hvis nogen ligger inde med gode råd til en nybegynder inden for kreatinsuplement så kom endelig med dem.

Mvh. Thomas

Edited by thomasg
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share