Begynder racer


timba
 Share

Recommended Posts

Hejsa - jeg ved godt denne her har været oppe at vende før, men dem jeg kunne finde hoved og hale i har været på et gavmildt budget i mine student øjne :-)

Jeg vil gerne til at cykle lidt for at få et nyt element ind i min træning og overvejer at begynde på noget triathlon. Derfor vil jeg købe en racercykel og måske I har nogle fornuftige tanker om den her:

http://www.bikebuster.dk/detaljer/120688.html

Det skal meget ærligt siges at jeg INTET ved om cykelsport/cykler og den der er valgt ved at sortere efter pris og klikke på den billigste :tongue:

Hvis I har set nogle tilbud nogle steder (københavns området) må I meget gerne smide en enkelt kommentar :4thumbup:

og kan I så komme væk fra computeren og nyde det gode vejr (som vi stadig har her kl. 22.20) :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Synes det er lidt risky at købe cyklen over nettet. Det kan være svært at få den helt rigtige størrelse og det er klart en fordel at få indstillet cyklen (sadel- og styrhøjde etc) i en butik, hvor de ved hvordan det skal gøres. Desuden er det nu også rart at have et sted at smide den hen, hvis noget skulle gå i stykker i den første tid.

Hvis jeg var dig, ville jeg nok tage omkring fx en af Road Bike Shops butikker og prøve lidt forskellige modeller.. eller hos en anden kompentent forretning. Heino Cykler skulle fx også være gode.

Hvis jeg lige på stående fod skulle nævne et par modeller, som forslag til en begynderracer, så kunne det være fx Specialized Allez Sport, Cannondale R500 eller Trek 1000/1200. Man får typisk utroligt meget ekstra for hver krone - op til en hvis grænse - så jeg vil ikke anbefale dig at spare alt for meget.. personligt synes jeg minimum bør være 5.000 kr, hvis man vil have noget man også bliver glad for i længden.

Link to comment
Share on other sites

Enig i ovenstående. Har solgt cykler i en årrække mens jeg læste. Du kommer meget langt med kompetent rådgivning - og det får du ikke på nettet.

Få dig et indtryk af forskellen på en dyr og en billig cykel ved at sætte dine fedtfingre på dem, og prøv dem. Et ordentligt sted vil gerne sælge dig den cykel du bliver mest glad for, ikke den dyreste (for så kommer du ikke igen).

Du er jo ikke tvunget til at købe i Heino, bare fordi du har prøvet deres cykler.

Det har stor praktisk betydning med sidestil, størrelser (afhængig af stelgeometri) osv. Desuden er der forskel på design af skiftegreb - nogle appellerer mere til nogle end andre.

5k er ikke meget for en racer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share