Inflammation, spreder det ?


MrNiceGuy
 Share

Recommended Posts

Der er sikkert ingen der kan svare, google er lettere forvirret og jeg har tid hos lægen.

Alligevel.

Jeg har haft inflammation i brachialis(tror jeg, nederst ved biceps) i ~4 måneder nu, hvor det er på et niveau hvor det bremser min træning og kun kan lave "underhånds" træk til ryg, det værker også hvis jeg blot skal samle en semi tung håndvægt op fra gulvet. Har været igennem ibuprofen og en uges pause, still no dice.

Anyway

I løbet af den sidste måned har der også sat sig noget i ryggen .. mellem skulderbladende og nogle gange opad mod nakken, i starten troede jeg det var doms, men det er sku den længste doms nogensinde hvis det er det..

Jeg har i denne periode også oplevet det andre, dog forbigående, steder.

Så det åbenlyse spørgsmål, spreder sådan noget lort sig hvis man ikke får det under kontrol ?suger max pt. :(

Link to comment
Share on other sites

Nej inflammation spreder sig ikke. Jeg var selv under den overbevisning engang. Jeg havde inflammation i min ene albue og en månedes tid efter kom det i den anden. Grunden til det er/var, at hvis man har problemer med den ene skulder, det ene knæ eller den ene albue etc., så bruger man ubevidst andre dele af kroppen mere, for at afbelaste det skadede område. i mit tilfælde var det min anden albue jeg dermed brugte mere :smile:

Det er hvert fald den forklaring jeg er kommet på og har fået fortalt.

Hvis der er nogen der er uenige må de endelig sige frem! :smile:

Edited by Keler
Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft akkurat samme problem som dig. Gik først til lægen, som glad kunne fortælle at det ikke var noget farligt, og at det nok ville gå i sig selv igen. Da havde jeg allerede gået med det i et års tid, og det eneste det ikke gjorde, var at gå væk.

Jeg fik allernådigst lægen til at skrive en henvisning til fys. Fyssen kunnne mærke, at der var noget galt med musklen i armen, og behandlede nogle gange for til sidst at opgive med den besked, at han ikke kunne gøre mere, og at jeg i kropshævninger jo bare kunne anvende underhåndsgreb i stedet for overhåndsgreb, når de nu kun var sidstnævnte, der gjorde ondt.

Nu er jeg så heldig, at jeg kender en rigtig god massør/zoneterapeut, så ham besøgte jeg så. Han fik min historie, og uden at mærke på armen, bad han mig lægge mig op på briksen på maven. Jeg fortalte ham så igen, at det altså var armen og ikke ryggen, der fejlede noget. Det bed ikke på ham, og da han fandt den muskel, der går fra ryggen og over skulderen og ned i armen, var jeg ikke i tvilv om, at han havde ret. Efter nogle få behandlinger var problemet løst.

Hans forklaring er, at mange problemer i såvel arme som ben er udløbere af spændinger i ryggens muskler, og jeg kan love, at han havde ret i mit tilfælde.

Summa sumarum: Min lægen har ikke en skid forstand på problemet, fysioterapeuten heller ikke meget, men massøren vidste hvad der skulle til. Det er et par år siden, jeg blev kureret, og jeg har ikke mærket noget til det siden, og jeg kan tage mine overhånds kropshævnnger, som jeg ønsker. Det sjove er, at jeg hver gang jeg tager dem, ligger det i underbevidstheden, at nu kommer det til at gøre ondt igen. Men nej.

Så Mrniceguy, det du mærker som at skaden breder sig fra armen om mod ryggen, såmænd nok er , at muskelspændingerne breder sig fra ryggen og om mod armen. Men der er lys forude.

Hilsen Per

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg så heldig, at jeg kender en rigtig god massør/zoneterapeut, så ham besøgte jeg så. Han fik min historie, og uden at mærke på armen, bad han mig lægge mig op på briksen på maven. Jeg fortalte ham så igen, at det altså var armen og ikke ryggen, der fejlede noget. Det bed ikke på ham, og da han fandt den muskel, der går fra ryggen og over skulderen og ned i armen, var jeg ikke i tvilv om, at han havde ret. Efter nogle få behandlinger var problemet løst.

Der findes ikke nogen sådan muskel!

Problemerne hos dig kan sagtens have involveret ryggen også.

Inflamation er et resultat af noget andet, og er som sådan kroppens egen mekanisme. Intet mystisk i det.

Det betyder så at hvis man ikke fjerner den underliggende årsag til inflamationen så bliver den/udvikler sig.

Så find en behandler der kan fjerne den årsag der giver inflamationen og kom igang med din træning igen. Vel vidende at det kan tage tid!!!! Hvis det har været der i 4 mdr så er det med stor sandsynlighed for kort tid at holde pause i en uge.

Hilsen Gribben :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share