Protein/kulhydrat-shake efter træning under CUT


padkjaer
 Share

Recommended Posts

Jeg er netop begyndt på ABCDE-programmet, hvor man starter med 12 dages bulk efterfulgt af 12 dages cut. Pt. er jeg igang med at bulke, og mit spørgsmål lyder således:

Når jeg går i gang med at cutte, agter jeg stadig at fortsætte med at styrketræne (barbell/dumbbell). Efter endt træning vil det da stadig være formålstjenesteligt at indtage sin protein/kulhydrat-shake? Denne indeholder jo en del kalorier - hvilket er i strid med cut-princippet - men tilfører samtidig musklerne hårdt tiltrængte "byggesten" og energi.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville fortsætte med at indtage en shake bestående af protein og kulhydrater. Så skærer du bare ned på de andre måltider i løbet af dagen.

Mange tak for det hurtige svar, Insaniac! Jeg vil søge at følge dit råd, og fortsat indtage mine shake. Så må jeg blot sulte lidt mere i løbet af dagen! ^_^

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for det hurtige svar, Insaniac! Jeg vil søge at følge dit råd, og fortsat indtage mine shake. Så må jeg blot sulte lidt mere i løbet af dagen! ^_^

Hvis du kender TNT-programmet, så er det lige præcis, sådan de vil have folk til at spise..

Masse af protein og kulhydrat optil og lige efter træning (window of opportunity (staveplade))! På alle andre tidspunkter af døgnet minimerer man forbruget af kulhydrat"

Så kort sagt: ja det vil være formålstjenesteligt!!

Ps. formålstjenesteligt er et dybt undervurderet ord!

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Hey

Efter at havde læst denne tråd har jeg også læst : Betydningen af antal sæt og løftehastighed for træningseffekten

Jeg træner 3-4 gang pr. uge her når solen er fremme og og 4-5 gange når der falder sne. Jeg Starter med 20 min på cross eller cykel, hvor efter jeg træner forskellige grupper i en lille times tid.

Har brugt det sidste års tid på at smide 35 kg, og vejer nu 81,2 - vil gerne ned på 78, så det arbejdes der på. Men vil helle rikke smide alt for meget muskelmasse. Min tidliger tråd

Så hvad kan jeg indtage før og efter træning?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share