Boksning


vito
 Share

Recommended Posts

Ved ikke om det er stødabsorbering. Det er fordi to af mine kammerater har snakket om at det kunne være sjovt at bokse lidt på hinanden og for vi helst ikke vil brække næse mv, skal vi have fat i nogle meget bløde boksehandsker. Findes sådane?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hvergang op til kesslers boksekampe :superman: er vi nogle drenge, der går helt amok :4thumbup: ; vi vil så gerne bokse mod hinanden,

men samtidig er vi nogle tøsedrenge, der er bange for at brække kæber og næser. I det hele taget at slå os i bred almindelighed. Så tænkte

om der findes udstyr, så man kan bokse mod hinanden på motionsplan uden at skulle risikere at blive slået i gulvet hver andet

minut :blush: .

Når kessler mf. bokser mod andre til træning, kan de da heller ikke holde til at bokse uden beskyttelse, kan de?

Håber virkelig der er en her på MOL, der ved noget om boksning og gider svare, hvor udstyr som det kan købes! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Fodboldspillere brækker benene oftere end boksere brækker næsen. Jeg kan komme i tanke om nogen få stykker jeg kender, der har brækket næsen de sidste 20 år.

Sparringshandsker er meget velpolstrede og stødabsorberende, og samtidig kan det anbefales at bruge hjelm. Man kan blandt andet få dem med sådan en noseguard, der går tværs over ansigtet. Den er der mange, specielt proffer der bruger til træning.

Viki12a.jpg

Sådan ser det ud når Kessler sparrer. Læg mærke til de handsker mostanderen har på (nærmest kameraet), det er dem jeg ville anbefale, da de er meget velpolstrede, hvorimod dem Kessler selv har på, er noget bras... :innocent:

Edit: Men smut dog ned i den nærmeste bokseklub og få lidt instruktion i hvordan man gør. Det bliver da kun sjovere, hvis man har en ide om hvordan man gør. :wink:

Edited by pugilist
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share