Hjælp til mindre muskler


Lars
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg er en tidligere fodboldspiller, der har måttet indstille aktiviteterne pga. en skade.

Understellet er med årene blevet ekstremt muskuløst, og det er faktisk alt for meget efter min smag. Det ser ikke pænt ud, og jeg er derfor interesseret i at høre, om man kan træne sig til tyndere muskler, - f.eks. ved noget langdistancetræning.

Hvis ja, - i hvilken grad kan jeg så forvente resultater?

Iøvrigt... Det skal lige siges musklerne ikke forsvinder af sig selv, nu hvor jeg ikke længere spiller fodbold. Det går ihvertald meget langsomt (har tidligere holdt pauser på op til 1 år).

(Redigeret af Lars ved 10:58 am på Juni 5, 2001)

Link to comment
Share on other sites

En måde vil være at bruge dine ben så lidt som overhovedet muligt, hvilket dog af andre grunde er en dårlig ide.

En anden måde vil være at begynde at dyrke langdistanceløb. Det er dog meget individuelt hvordan folks benmuskler reagerer på dette. Nogen får faktisk større benmuskler af at træne til marathon.

Den tredie mulighed er at håndtere problemet mentalt. Din benmuskler er en kraftressource du bør påskønne. Den manglende æstætik findes sandsynligvis kun i din egen opfattelse. Vær glad for dine muskuløse ben!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share