Hjælp til artikel om afhængighed af hård træning


klausulrik
 Share

Recommended Posts

Jeg er journalist på Morgenavisen Jyllands-Posten og skriver sammen med en kollega et par artikler om afhængigheden af hård fysisk træning. Endorfinerne, der bliver udløst under træningen, fungerer som kroppens eget narkotikum og skaber en følelse af velvære hos den udøvende. Men ligesom afhængigheden af andre stimulanser advarer eksperter om, at træningen kan medføre fysiske og sociale problemer. Skader som følge af overtræning og social isolation, fordi den meget tid brugt på træning giver personen mindre tid til at pleje venner, kolleger og familie.

Altså, sådan vælger eksperterne at fremlægge det. Men betyder det, at det er sandt? Jeg vil meget gerne tale med en eller personer, som bruger så meget tid og energi på træningen, at forholdet kunne betegnes som afhængigt. Personer, som bliver nødt til at træne hver dag for at have det godt med sig selv.

Det er vigtigt at understrege, at jeg ikke vil beskrive en evt. afhængighed som negativ. Men i stedet bede jer udlægge træningens betydning for jeres hverdag.

Jeg håber meget at høre fra jer.

Mvh,

Klaus Ulrik Mortensen

Journalist, Morgenavisen Jyllands-Posten

tlf: 33308181/28281009

mail: [email protected]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share