Hvor ligger deres gns. puls?


Satchmo
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige købt et løbeur med pulsmåler og synes det er fantastisk motiverende i ens træning. På den måde kan man nemlig præcist finde ud af hvor meget man presser sig selv. I den forbindelse vil jeg gerne vide hvad tour rytternes gennemsnitspuls ligger på? har set de fleste kører med pulsmålere. Hvis man ser bort fra at nogen af dem kører med skader og derfor ikke kan få pulsen så højt op, så kan man vel rimeligt afgøre hvem der har presset sig selv mest. Det må vel være den med den højeste gennemsnitspuls i % ??? Og hvorfor nævner kommentatorerne aldrig det? efter min mening burde der stå en top ti efter en enkeltstart over hvem der har haft den højeste gennemsnitspuls i procent vel at mærke!!!

Link to comment
Share on other sites

Den relative belastning som tour-rytterne kører med (ex. målt i pulsgns. som du spørger om) er ikke så forskellige fra alm. veltrænede motionister. Det er til gengæld den absolutte belastning ( målt i hastighed eller watt). Så deres gnspuls ligger nok et sted i mellem 165-190. Bjarne Riis havde en AT-puls omk. 175. Dvs han kunne ligge der omkring på en times enkeltstart.

Link to comment
Share on other sites

Den med den højeste gennemsnits-puls (%-mæssigt) behøver bestem ikke være ham som kører hurtigst, derfor bliver det ikke nævnt i tv.

Du kan på nettet finde live puls og watt for nogle ryttere, kan ikke lige huske hvor, men mener det rer ergomo som leverer målingerne.

Link to comment
Share on other sites

Og hvorfor nævner kommentatorerne aldrig det?

Fordi det er uinteressant

efter min mening burde der stå en top ti efter en enkeltstart over hvem der har haft den højeste gennemsnitspuls i procent vel at mærke!!!

Og hvad vil du bruge den information til, IMO fortæller den intet brugbart

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share