weightgainer


terrace_lad
 Share

Recommended Posts

Jeg bruger weightgainer i stedet for alm prot-pulver da jeg er ret spinkel, eller var ret spinkel inden jeg startede med at træne (har taget 11-12kg på, på to år og 6 cm på armene) Men synes at jeg er ved at nå derhen hvor jeg også blir lidt chubby på maven og siden af maven. Har egentligt altid troet at det var blandet carbs der var i WG, altså både simple og komplekse, men tager jeg fejl her? For så vil det måske være bedre bare at tage alm prot-pulver og nogen baner til eller noget?

Edited by terrace_lad
Link to comment
Share on other sites

Hvis du begynder at blive chubby er det fordi din fedtprocent er steget og udelukkende fordi du spiser mere end du forbrænder, hvilket også er nødvendigt hvis man vil tage på i vægt. Det er meget svært(hvis ikke umuligt) at gaine muskelmasse uden samtidigt at tage på i fedt.

Men hvis du synes det er meget slemt må du jo på slankekur ;) (cutte).

Sagt på en anden måde: der er flere kalorier i weightgainer end det meste proteinpulver men det er ikke direkte grunden til at du har fået noget fedt på kroppen. Det er den mængde mad du indtager over en hel dag der afgør om din vægt går op og ned.'

Hvis du vil smide noget fedt kunne det jo være en måde at starte på at skifte til alm. proteinpulver og svømme(?) nogle flere baner. men tag også lige et kig på din kostplan og prøv at nedregulere nogle ting.

Edited by Jimbo
Link to comment
Share on other sites

Hvis du begynder at blive chubby er det fordi din fedtprocent er steget og udelukkende fordi du spiser mere end du forbrænder, hvilket også er nødvendigt hvis man vil tage på i vægt. Det er meget svært(hvis ikke umuligt) at gaine muskelmasse uden samtidigt at tage på i fedt.

Men hvis du synes det er meget slemt må du jo på slankekur ;) (cutte).

Sagt på en anden måde: der er flere kalorier i weightgainer end det meste proteinpulver men det er ikke direkte grunden til at du har fået noget fedt på kroppen. Det er den mængde mad du indtager over en hel dag der afgør om din vægt går op og ned.'

Hvis du vil smide noget fedt kunne det jo være en måde at starte på at skifte til alm. proteinpulver og svømme(?) nogle flere baner. men tag også lige et kig på din kostplan og prøv at nedregulere nogle ting.

Er også begyndt at dyrke noget cardio på spiningcykel herjemme. Men mit spørgsmål var også egentligt om det næsten udelukkende er "dårlige" carbs der er i WG? Jeg har skåret ned på alt hvad der hedder chips og den slags, og drikker udelukkende light sodavand

Link to comment
Share on other sites

Sorry... nu ved jeg ikke hvilket mærke du bruger, men de mærker jeg kender er det overvejende polysaccharider(stivelse) og altså ikke råsukker der er at finde i weightgainer.

det jeg bruger lige nu er xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx men synes ik rigtig det fremgår hvilke carbs det er, der er i

Edited by Arne
Kosttillskuds mærke nævnt
Link to comment
Share on other sites

Her er lige et lille råd som ikke har noget med WG at gøre. Du skriver at du drikker light sodavand, og det vil jeg gerne fraråde dig at gøre da det i stedet for sukker indeholder aspartam som er et kunstigt sødemiddel som ved flere undersøgelser har vist at skade nervesystemet på længere sigt.

Link to comment
Share on other sites

Her er lige et lille råd som ikke har noget med WG at gøre. Du skriver at du drikker light sodavand, og det vil jeg gerne fraråde dig at gøre da det i stedet for sukker indeholder aspartam som er et kunstigt sødemiddel som ved flere undersøgelser har vist at skade nervesystemet på længere sigt.

En sådan påstand må kræve et link til en seriøs kilde/undersøgelse.

Link to comment
Share on other sites

En sådan påstand må kræve et link til en seriøs kilde/undersøgelse.

Enig.

Til trådstarter. bemærk som Jimbo skriver, så er det dit samlede kalorieindtag, der er afgørende. Ikke om det er den ene eller den anden slags kulhydrater din veigthgainer består af. Du bliver ikke mere eller mindre fed af monosakarider end polysakkarider. Jeg ville i dit sted beregne dit totale kalorieindtag. Se hvor meget weigtgaineren bidrager med og erstat den evt. med proteinpulver.

Link to comment
Share on other sites

det jeg bruger lige nu er xxxxxxxxxxxxxxxx, men synes ik rigtig det fremgår hvilke carbs det er, der er i

Ingredienser:

Ultrafiltreret valleprotein koncentrat, maltodextrin, dextrose, fructose, smagstoffer, naturlig aroma.

Markeret med fed, er kulhydaterne i din WG. De 'tæller' alle som sukker.

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Ingredienser:

Ultrafiltreret valleprotein koncentrat, maltodextrin, dextrose, fructose, smagstoffer, naturlig aroma.

Markeret med fed, er kulhydaterne i din WG. De 'tæller' alle som sukker.

hmm okay.. lyder som om det ville være bedre at tage rent prot og så spise bananer til måske

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Ingredienser:

Ultrafiltreret valleprotein koncentrat, maltodextrin, dextrose, fructose, smagstoffer, naturlig aroma.

Markeret med fed, er kulhydaterne i din WG. De 'tæller' alle som sukker.

okay hmm.. har lige læst lidt under den tråd om kulhydrater der er øverst. Men fructose er altså de samme kulhydrater som dem der er i frugt? Fordi så gir det måske det samme, om man drikker ren prot-pulver og spiser frugt til som at tage en wg med fructose i?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share