Militæret


msb87
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

Jeg skal starte i militæret her på mandag og vil gerne forsætte med min styrketræning som jeg hidtil har gjort. Spørgsmålet lyder i virkeligheden, om det er muligt at tage nogle kosttilskud. Her tænker jeg på kreatin og protein, så vidt jeg ved er der meget dårlig eller ingen mulighed for, at opbevare f.eks. mælk i køleskabet. Jeg kan sagtens blande noget kreatin hver morgen, men jeg gider ikke gøre det halvt, forstået på den måde, at jeg ikke gider spilde kræfter på, at tage kreatin, hvis jeg efter træning, som sikkert bliver efter aftensmaden ikke har mulighd for at tage en shake eller andet.

Jeg kunne selvfølgelig bare vente og se hvad der sker, men jeg vil da meget gerne være forberedt.

Håber jeg har gjort mig forståelig.

mvh. msb

Link to comment
Share on other sites

Hej

Noget helt andet er, at man altså ikke er på kasernen hver aften, du kommer til at sove ude i naturen, og der skal du klare dig med din feltration..

Men i for udleveret øvelseslister så du kan naturligvis altid følge med i hvornår du ikke kan træne og hvornår du kan...

Som skrevet så kan du nemt købe mælk i kantinen, og KFUM soldaterhjem. Til gengæld plejer kaserner at have noge gode træningsforhold. Jeg var godt nok selv i Varde og det var perfekte træningsforhold bortset fra der ikke var så meget plads.. :D

Link to comment
Share on other sites

Hey, jeg var inde og vende ved Gardehusarene i Slagelse her i februar. Ganske godt sted.

Du får ikke mulighed for at opbevare fødevarer på værelset, men kosttilskud der ikke kan fordærve må godt opbevares (måtte jeg og andre ihvertfald). Der er en kantine som ud over at servere kartofler på 100 måder også sælger mælk og andet du sku have brug for 'til daglig'.

Om aftenen kan jeg stærkt anbefale KFUM soldaterhjemmet som serverer god mad og du har mulighed for at købe mælk og diverse deroppe. Du skal regne med at der vil være 3 øvelser (forudsat at du er derinde i 4 måneder). Døgnøvelse 1, som varer en dags tid der ligger efter ca. 1 måned. Døgnøvelse 2 som varer ca. 1 uge (den de kalder 'rex turen') den ligger så vidt jeg husker efter 2-2½ måned og så Kontrolturen som ligger til allersidst i forløbet og varer ca. 1 uges tid.

På alle øvelserne vil du ikke have mulighed for at medbringe kosttilsskud.

Kasernen har et træningslokale som du kan få adgang tl ved at kontakte vagte i hovedbygningen. Her får du udleveret nøgle og regler for ophold i tærningslokalet. Mener de har håndvægte op til omkring 40-50kg og smithstatic, squatrack, bænkpres, bænke og lidt konditionsudstyr (som er i ret dårlig stand) men det har stort set alt hvad du skal bruge til at træne med. Og ellers kan du jo give dig i kaste med 'hinderbahn' (forhindringsbanen) den kan nemt give udfordringer ;-)

Mvh.

Edited by yan
Link to comment
Share on other sites

Hej igen !

Tak for de mange gode svar :)

Selvfølgelig må jeg jo droppe mine tilskud på diverse ture!

Måtte bare vide med tilskudene, da jeg altid har trænet mellem 4-6 gange med cardio og styrketræning og da jeg er utrolig kræsen, skulle jo helst ikke komme hjem 5 kg lettere.

Men igen mange tak for svarene:)

Edited by msb87
Link to comment
Share on other sites

Hej igen !

Tak for de mange gode svar :)

Selvfølgelig må jeg jo droppe mine tilskud på diverse ture!

Måtte bare vide med tilskudene, da jeg altid har trænet mellem 4-6 gange med cardio og styrketræning og da jeg er utrolig kræsen, skulle jo helst ikke komme hjem 5 kg lettere.

Men igen mange tak for svarene:)

Tror ikke du kommer til at mangle cardio med mindre du er i rigtig god form, der er løb ca. 3 gange om ugen i 1-2 timers varighed og med indlagte pauser med kropsøvelser. Det eneste der er at udsætte ved det er at cafeteriaet (morgenmaden) åbner ca. ½-1 time før man skal løbe og så har man ellers valget mellem at have "fuld" mave når man løber eller vente med at spise til middag :dry:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Noget helt andet er, at man altså ikke er på kasernen hver aften, du kommer til at sove ude i naturen, og der skal du klare dig med din feltration..

Langt de fleste uger jeg var i hbu'en var det et almindeligt arbejde fra 7-15/17

Tror vi var i felten at sove sammenlagt 10 dage over 4 mdr.

Så ingen probs i at få fat i mælk e.l.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share