Vægttab


Rubberduck
 Share

Recommended Posts

Mit problem er at jeg vejer lige meget nok! Men det skal være slut nu! Jeg er begyndt at træne og træner ca. 3 gange om ugen, hvor jeg cykler (ca. 10 km. hver gang) og lave nogle basisøvelser på maskiner. Desuden cykler jeg i skole og på arbejde, så det bliver til ca. 100 km. om ugen. Jeg tager kreatin og chromium, og kunne godt finde på at tage L-carnitin på et tidspunkt. Jeg spiser forholdsvis sundt (jeg prøver hele tide at forbedre min kost). Det skal nok lige siges at jeg er 19 år, 185 høj og vejer mellem 85-88 kg (men det er fordelt forkert  )

Nu til mine spørgsmål:

1) Vil det være en ide også at tage L-Carnitin?

2) Gør jeg noget forkert - er maskiner godt nok?

3) Nogle råder til at man bare skal drikke en liter matilde kakaomælk efter træning, for at dække proteiner og kulhydrater - vil det være smart hvís man prøver at tabe sig?

4)Weight Gainer er det ikke et proteintilskud?  det vil være træls at købe proteiner for bare at finde ud af at jeg tager mere på.

Jeg håber da at jeg kan få noget hjælp - på forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

du skal ikke bruge weight gainer, det er et tilskud som kombinerer kulhydrater og proteiner. Proteiner er i undertal.

Du skal købe et protein produkt med høj protein kilde (over 85g pr. 100g) for ikke at tage undødvendigt på.

forresten er der spurgt om det samme inde på getbig.dk forumet hvor der vist også er kommet nogle svar (er ikke helt sikker)

Link to comment
Share on other sites

1. L-Carnitin er en aminosyre der øger stofskiftet, samtidig med at den får kroppen til i større grad, at bruge fedt som energikilde. Ydermere reducerer L-Carnitin mængden af triglycerid i blodet.

Sagt på en anden måde hjælper L-Carnitin dig med at smide noget af fedtet. Hvis du vil tabe dig er det derfor en udemærket ide med L-Carnitin - men udover æstestikken i at have store markede muskler er der ikke nogen egentlige fordele i at indtage L-Carnitin i forbindelse med styrketræning, - så det er lidt op til dig selv at vælge om ydelse/pris forhold pengene værd for dig.

2. Maskiner er (ifølge min mening) en god ide for nybegyndere iden for BB/styrketræning. Maskiner isolerer de enkelte muskelgrupepr samtidig med at de sikrer man laver bevægelserne uden den store risiko for fx fiberspræning. MEN når man efterhånden har lært at udføre bevægelserne som maskinerne hjælper med synes jeg man skal gå over i frie vægte. Frie vægte har en række fordele - man opnår en bedre balance i musklerne - man involverer flere muskelgrupper samtidig med at den enkelte muskel i mange tilfælde bliver presset mere - er man erfaren BB'er/vægtløfter synes jeg derfor man skal gå over til frie vægte.

3. Cacaoskummetmælk er et godt alternativ til mange ting - det har en lav fedtprocent samtidig med at det indeholder (lidt rigelig) kulhydrater samt valleprotein. Alt i alt gør det caacoskummetmælk til en god alternativ proteinkilde efter træning. Pga. den lave energifordeling sker der absolut heller ikke noget med din slankekur ved at indtage en ½ liter cacaomælk efter endt træning.

Det skal dog bemærkes at kvalitetsproteinpulver (uden så mange kulhydrater) ikke koster ret mange kroner ekstra...

4. ff har sagt nogenlunde hvad jeg mener om dette.

God træning!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share