Bare 5-8 kg


T-rex
 Share

Recommended Posts

Der er ikke noget "redskab" i et fitnesscenter der er bedst til den slags. Tricket hedder 'kalorieunderskud' dvs. du skal forbrænde mere end du indtager. Søg lidt rundt på foraet, der har været adskillige tråde angående netop dette emne hvor du formentlig vil kunne fidne svar på dine spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

Der er to måder at tabe sig på, den ene er at spise sundere (eller mindre) og den anden er ved at lave noget mere. Det ene udelukker selvfølgelig ikke det andet.

Der er masser af info om begge dele her på MOL, men helt grundlæggende handler det jo bare om at skære ned på fedtet og løbe noget mere, og man behøver sådan set ikke et center for nogle af delene.

Link to comment
Share on other sites

Spinning er vejen frem har jeg hørt... Og erfaret.

3 gange om ugen... så har du smidt de fem kilo snart.

Og så har jeg læst at 15-årige drenge ikke laver andet end at drikke øl weekenden lang. DET bliver mand ikke slankere af :D Stop it.

Hvor nuanceret...

Link to comment
Share on other sites

Der er masser af info om begge dele her på MOL, men helt grundlæggende handler det jo bare om at skære ned på fedtet og løbe noget mere, og man behøver sådan set ikke et center for nogle af delene.

Hvorfor ikke blot gå efter at opnå et energiunderskud, kan ikke se hvorfor man primært skal skære ned på fedtet?

Link to comment
Share on other sites

Hej...

Jeg er en dreng på 15 år, Jeg er 186 cm, og vejer 75 kg...

Jeg har 1 "stor"delle som jeg gerne vil af med! + lidt hvalpefedt hist og her!

Hvad er det det bedste redskab til hjælp af vægttab i et fitnesscenter?

På forhånd tak! :bigsmile:

Nu er 75kg fordelt på 186cm ikke voldsomt meget, hvorved din muskelmasse formentlig ikke er særlig høj. Taget det, samt din alder i betragtning, vil jeg personligt ikke anbefale at du begynder "sulte" dig selv for at ramme et energiunderskud ved hjælp af kosten. ´Sørg derimod for stille og roligt at øge dit aktivitetsniveau og få det ind i dit liv og din hverdag som en behagelig vane. Et godt solidt fullbody styrketræningsprogram med få øvelser 2-3 gange pr uge, kombineret med noget konditionstræning et par gange om ugen, kunne være en fin start (afhængigt af tid til rådighed). Samtidig med træningen, kan du så småt begynde at tænke lidt mere over hvad du spiser, men det er "farligt" at lade det fylde for meget (igen alderen taget i betragtning) - er min egen erfaring i hvert fald. Både information om træningsprogram til såvel styrke som motion kan findes i artikler på MOL og/eller i tidligere indlæg i foraet (søg). Hvad kosten angår står der ligeledes meget godt rundt omkring på MOL.

Link to comment
Share on other sites

Der er to måder at tabe sig på, den ene er at spise sundere (eller mindre) og den anden er ved at lave noget mere. Det ene udelukker selvfølgelig ikke det andet.

Der er masser af info om begge dele her på MOL, men helt grundlæggende handler det jo bare om at skære ned på fedtet og løbe noget mere, og man behøver sådan set ikke et center for nogle af delene.

NB: Vær opmærksom på at du ikke bliver "fedtforskrækket". Kroppen har brug for fedtstoffer uanset om man er på diæt eller ej. Det er naturligvis en god idé at skære ned på mængden af det mættede fedt, men umættede fedtstoffer har kroppen altså brug for.

Alfa og omega: Kalorieunderskud = fedttab.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke blot gå efter at opnå et energiunderskud, kan ikke se hvorfor man primært skal skære ned på fedtet?

Ja ok, point taken. Det var ment som en refference til den ovenstående kommentar om at spise sundere, men generelt set er det selvf. det totale energi-indtag der skal mindskes. Det opnår man nu også ved at skære ned på fedtet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej...

Jeg er en dreng på 15 år, Jeg er 186 cm, og vejer 75 kg...

Jeg har 1 "stor"delle som jeg gerne vil af med! + lidt hvalpefedt hist og her!

Hvad er det det bedste redskab til hjælp af vægttab i et fitnesscenter?

På forhånd tak! :bigsmile:

- At få noget mere muskelmasse på! Det er selvfølgelig nemmere sagt end gjort - men jo større muskelmasse jo større forbrændning har man også og dermed en teoretisk større chance for at holde fedtprocenten nede. Det ville den langsigtede løsning - som jeg selv ville køre efter, men en hurtigere løsning ville være at øge din kredsløbstræning her og nu og selvfølgelig holde godt øje med hvad du spiser :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tusinde tak for svarene!!!!!!

Er der også nogle der vil prøve at lave et eksempel, på hvad og hvormeget jeg skal spise om dagen?

Spis så groft grønt og magert som muligt.

600g grøntsager om dagen som minimum.

Skriv evt hvad du spiser på MOL i en periode, så kan du få det rettet til.

Der er ikke så meget i det. Stop eating crap that's bad for you, and move your body around.

Du behøver ikke tabe dig, du er jo ganske normalvægtig. Du kan bare smide fedtet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share