At tage cyklen på arbejde...


heidt
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.

Jeg har for et stykke tid siden fået nyt arbejde. Arbejdet ligger 11km væk, og da der slet ingen busforbindelser er derud ( BØØØHLANDET!!! ), måtte jeg jo købe en cykel og cykle derud hver morgen klokken 05.15 så jeg kunne være der i tide til at få et bad.

Da jeg startede tog det vel 35minutter at køre derud... nu tager det vel 25-30. Det er det samme hjem.

Pointen med dette indlæg er at fortælle om hvor vanvittig nice en effekt denne times motion om dagen har på min vægt. Jeg har arbejdet og cyklet i 20 dage nu. Og jeg har tabt 4kg. Det er FANTASTISK :D Ja og jeg må indrømme at selvom jeg nu er blevet tilbudt at køre med en kollega valgte jeg at blive ved med at cykle. Jeg har fået blod på tanden kan man sige.

Da jeg startede vejede jeg 100,4kg. Nu vejer jeg 96,6kg... Jeg er 186cm høj. Så ja jeg er en stor dreng:D

Jeg har slet ikke ændret noget i min kost. Jeg har ikke spist mere pga. cykleturene.

lad os antage at jeg bliver ved med at tabe mig... kommer der så et tidspunkt hvor jeg bliver NØDT til at ændre kosten, hvis jeg fortsat ønsker et mærkbart vægttab? Mit mål er at komme ned på 80-85 ( jeg er ok bred over skuldrene).

mvh

Rune

Link to comment
Share on other sites

Hej allesammen.

Jeg har for et stykke tid siden fået nyt arbejde. Arbejdet ligger 11km væk, og da der slet ingen busforbindelser er derud ( BØØØHLANDET!!! ), måtte jeg jo købe en cykel og cykle derud hver morgen klokken 05.15 så jeg kunne være der i tide til at få et bad.

Da jeg startede tog det vel 35minutter at køre derud... nu tager det vel 25-30. Det er det samme hjem.

Pointen med dette indlæg er at fortælle om hvor vanvittig nice en effekt denne times motion om dagen har på min vægt. Jeg har arbejdet og cyklet i 20 dage nu. Og jeg har tabt 4kg. Det er FANTASTISK :D Ja og jeg må indrømme at selvom jeg nu er blevet tilbudt at køre med en kollega valgte jeg at blive ved med at cykle. Jeg har fået blod på tanden kan man sige.

Da jeg startede vejede jeg 100,4kg. Nu vejer jeg 96,6kg... Jeg er 186cm høj. Så ja jeg er en stor dreng:D

Jeg har slet ikke ændret noget i min kost. Jeg har ikke spist mere pga. cykleturene.

lad os antage at jeg bliver ved med at tabe mig... kommer der så et tidspunkt hvor jeg bliver NØDT til at ændre kosten, hvis jeg fortsat ønsker et mærkbart vægttab? Mit mål er at komme ned på 80-85 ( jeg er ok bred over skuldrene).

mvh

Rune

Du taber dig fordi du forbrænder flere kalorier end du indtager. Hvis du bliver ved med det, bliver du ved med at tabe dig. Teoretisk set har vægttab intet at gøre med HVAD du spiser, men hvor MEGET du spiser (antal kalorier). Men for mange er det selvfølgelig svært at tabe sig hvisde spiser mad med meget fedt i. (der er ca. dobbelt så meget energi i fedt i forhold til kulhydrat og protein)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hej allesammen.

Jeg har for et stykke tid siden fået nyt arbejde. Arbejdet ligger 11km væk, og da der slet ingen busforbindelser er derud ( BØØØHLANDET!!! ), måtte jeg jo købe en cykel og cykle derud hver morgen klokken 05.15 så jeg kunne være der i tide til at få et bad.

Da jeg startede tog det vel 35minutter at køre derud... nu tager det vel 25-30. Det er det samme hjem.

Pointen med dette indlæg er at fortælle om hvor vanvittig nice en effekt denne times motion om dagen har på min vægt. Jeg har arbejdet og cyklet i 20 dage nu. Og jeg har tabt 4kg. Det er FANTASTISK :D Ja og jeg må indrømme at selvom jeg nu er blevet tilbudt at køre med en kollega valgte jeg at blive ved med at cykle. Jeg har fået blod på tanden kan man sige.

Da jeg startede vejede jeg 100,4kg. Nu vejer jeg 96,6kg... Jeg er 186cm høj. Så ja jeg er en stor dreng:D

Jeg har slet ikke ændret noget i min kost. Jeg har ikke spist mere pga. cykleturene.

lad os antage at jeg bliver ved med at tabe mig... kommer der så et tidspunkt hvor jeg bliver NØDT til at ændre kosten, hvis jeg fortsat ønsker et mærkbart vægttab? Mit mål er at komme ned på 80-85 ( jeg er ok bred over skuldrene).

mvh

Rune

hvis du bliver ved med at spise nøjagtig det samme som nu og ikke laver mere motion i forvejen. Så skal du ændre dit kcal indtag, så kan du enten begynde i det små nu eller tage den problemstlling når det bliver aktuelt.

Link to comment
Share on other sites

Med tiden bliver du lettere og du skal derfor også bruge færre kalorier til cykelturen, så det kan være, at det fader ud, så det kommer til at passe, men efter min lille hovedregnemaskine har du cyklet 440 km, hvilket i sig selv ikke vil give et tab på fire kilo. Der må ligge andet og mere bag. Bevæger du dig mere på dit nye arbejde.

Link to comment
Share on other sites

Altså jeg arbejder ikke i weekenderne, så hvad jeg mente var at det er 20 dage siden jeg startede på jobbet. Har jo så cyklet endnu mindre end de 440km. Jeg har oplevet at min appetit er blevet mindre, og mere jævnlig efter at jeg er begyndt at cykle. Jeg har også prøvet at spise på faste tidspunkter. Men jeg er ikke på diæt eller noget, spiser som jeg nu føler...

Arbejdet er ikke hårdt fysisk, men jeg står op hele dagen.

tja, og så laver jeg nogle øvelser når jeg står op og når jeg kommer hjem. Det er nogle situps, armstrækninger, rygøvelser. Men det taber mig sig jo ikke af.

Link to comment
Share on other sites

Altså jeg arbejder ikke i weekenderne, så hvad jeg mente var at det er 20 dage siden jeg startede på jobbet. Har jo så cyklet endnu mindre end de 440km. Jeg har oplevet at min appetit er blevet mindre, og mere jævnlig efter at jeg er begyndt at cykle. Jeg har også prøvet at spise på faste tidspunkter. Men jeg er ikke på diæt eller noget, spiser som jeg nu føler...

Arbejdet er ikke hårdt fysisk, men jeg står op hele dagen.

tja, og så laver jeg nogle øvelser når jeg står op og når jeg kommer hjem. Det er nogle situps, armstrækninger, rygøvelser. Men det taber mig sig jo ikke af.

Så er det jo ikke kun cyklingen, som du har tabt dig af.

Men det er indlysende nok, at man taber sig, hvis man indfører en god cykeltur hver dag. Men det virker som en overset motionsform til formålet, når man hører om folk, som tager bilen eller offentlig transport hjem, og derefter piver over, at de ikke har tid til motion.

Jeg begyndte selv at cykle til universitetet engang (12km hver vej 4dage om ugen) og tabte 7kg på et semester (14uger) uden at ændre andet, så min erfaring er at det virker fint.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share